وقوع طوفان مغناطیسی در کره زمین

© Depositphotos.com / Rottenmanوقوع طوفان مغناطیسی در کره زمین
وقوع طوفان مغناطیسی در کره زمین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.11.2021
عضو شوید
دانشمندان بزرگترین طوفان مغناطیسی زمین در چند سال اخیر را گزارش کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، یکی از بزرگترین طوفان های مغناطیسی در چند سال گذشته به طور ناگهانی در زمین آغاز شد، ناپایداری میدان مغناطیسی حداقل برای دو تا سه روز ادامه خواهد داشت، آزمایشگاه نجوم پرتو ایکس خورشید از موسسه فیزیک آکادمی علوم روسیه (FIAN) روز پنجشنبه گزارش داد.
در این پیام آمده است: "در حدود ساعت 1 بامداد به وقت مسکو (01:30 به وقت کابل)، یکی از بزرگترین طوفان های مغناطیسی در سال های اخیر به طور غیرمنتظره ای روی زمین شروع شد. شاخص فعالیت ژئومغناطیسی که در روزهای اخیر به آرامی در حال کاهش است تا مقادیر آرام (پس از موج افزایشی در پایان اکتبر) تقریباً بلافاصله پس از نیمه شب به سطح 7 (حداکثر مقدار 9 است) جهش کرد که مطابق با طوفان مغناطیسی سطح سوم در مقیاس 5 درجه ای است.
دانشمندان تصریح کرده اند که بر اساس پیش بینی ها، ناپایداری میدان مغناطیسی زمین حداقل برای دو تا سه روز ادامه خواهد داشت، اگرچه دستیابی مجدد به حداکثر فعلی بعید است.
با کشورهای که به‌زودی از روی زمین محو خواهند شد، آشنا شوید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.11.2021
با کشورهای که به‌زودی از روی زمین محو خواهند شد، آشنا شوید
فیزیکدانان گفتند که سرعت باد خورشیدی به شدت از 400 به بیش از 800 متر در ثانیه و چگالی پلاسمای بین سیاره ای - تقریباً 100 برابر افزایش یافت.
دانشمندان علت طوفان مغناطیسی جدید را شعله های خورشیدی در سطح M1.7 (کلاس M به معنای شعله های قوی قبل از حداکثر کلاس X) می دانند که دو روز پیش رخ داد.
فیزیکدانان باید بفهمند که چرا قدرت پرتاب خورشید تا این حد دست کم گرفته شد (و پیش‌بینی فقط برای آشفتگی‌های ناچیز، حداکثر برای طوفان‌های ضعیف بود). بر روی زمین، یعنی در 12 می در سال جاری، 14 می 2019، 26 آگوست 2018 و 28 سپتامبر 2017 ثبت شده است. هیچ رویداد مهمی در این مدت رخ نداده است، "FIAN گفت.
علاوه بر این، برخی از بزرگترین شفق های قطبی در سال جاری روی زمین ثبت شده اند. حوالی نیمه شب، شفق قطبی تقریباً در سراسر شبه جزیره اسکاندیناوی بود. اکنون به قلمرو کانادا، درست تا مرزهای جنوبی آن منتقل شده است. اگر فعالیت ژئومغناطیسی فروکش نکند، منطقه شفق قطبی در بازه زمانی 20 تا 23 ساعت به وقت مسکو به خاک روسیه خواهد رسید. با این حال، به احتمال زیاد، نوار شفق ها تنها در مناطق شمالی بالای 65 درجه عرض شمالی بر فراز روسیه واقع خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала