چین: امریکا خود بزرگ‌ترین منبع تهدید هسته‌ای برای جهان است

© AP Photo / Charlie Riedelچین: امریکا خود بزرگ‌ترین منبع تهدید هسته‌ای برای جهان است
چین: امریکا خود بزرگ‌ترین منبع تهدید هسته‌ای برای جهان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.11.2021
عضو شوید
وزارت دفاع چین ادعای پنتاگون درباره این که پکن به دنبال توسعه زرادخانه های هسته‌ای خود است، بی اساس خواند و به آن واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، «وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع چین روز جمعه، در در پاسخ به گزارش‌ وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون درباره ادعای تشدید تحرکات چین برای تقویت برنامه تسلیحات هسته‌ای، گفت که ایالات متحده خود بزرگترین منبع تهدید هسته‌ای برای جهان به شمار می‌رود.
چین امریکا را بزرگترین منبع خطر برای جهان خواند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.11.2021
چین امریکا را بزرگترین منبع خطر برای جهان خواند
پیش از این، پنتاگون گزارشی را منتشر کرده بود که براساس آن چین تا سال 2027 می‌تواند 700 کلاهک هسته‌ای داشته باشد و این عدد تا سال 2030 به هزار خواهد رسید. بر این اساس تعداد کلاهک‌های هسته‌ای چین طی 10 سال پنج برابر رشد خواهد کرد. پنتاگون می‌گوید این آمار تخمینی دو برابر و نیم بیش از آن چیزی است که این نهاد امریکایی یک سال پیش در خصوص قدرت و ظرفیت هسته‌ای چین پیش‌بینی‌ کرده بود.
سخنگوی وزارت دفاع چین می‌گوید: هدف ما برهم زدن ثبات منطقه یا تهدید هیچ کشوری نیست حال آنکه این امریکا است که با توسعه زرادخانه هسته‌ای خود، عملیات‌های سایبری و خروج از معاهدات تسلیحاتی مانند پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان برد، صلح و امنیت جهان را به خطر می‌اندازد.
وی همچنان خاطرنشان کرد: امریکا اخیراً با بریتانیا و استرالیا پیمان گسترده‌ای دفاعی و امنیتی تحت نام «اوکوس» را به امضا رساند که به‌طور ساختگی جدی اشاعه هسته‌ای را ایجاد و ضربه‌ای جدی به نظام بین‌المللی منع اشاعه وارد کرد.
سخنگوی وزارت دفاع چین اضافه کرد: ایالات متحده دارای بزرگترین پتانسیل هسته‌ای جهان است و در عین حال به افزایش آن و کاهش آستانه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد. این در حالیست که ایالات متحده خود بزرگترین منبع تهدید هسته‌ای برای جهان به شمار می‌رود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала