اظهارات جالب ترامپ درمورد خروج امریکا از افغانستان

© Carlos Barriaاظهارات جالب ترامپ درمورد خروج امریکا از افغانستان
اظهارات جالب ترامپ درمورد خروج امریکا از افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.11.2021
عضو شوید
رئیس جمهور سابق امریکا خروج از افغانستان را تسلیم شدن توصیف کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین امریکا در ویدیویی، بار دیگر ادعای تقلب در انتخابات کرد و از اداره جدید ایالات متحده انتقاد کرد.
ترامپ گفت: "از همه میهن‌‌پرستان در آریزونا به خاطر کار فوق‌العاده‌ای که انجام دادند و آن همه تخلف و کلاه‌برداری و بی‌نظمی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 را گزارش کردند تشکر کنم."
 Советник президента США по вопросам национальной безопасности Джон Болтон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2021
بولتون: ترامپ و بایدن هر دو مسئول خروج "شرم‌آور" از افغانستان هستند
وی درباره شکست خود در انتخابات گفت: "روز بسیار غم‌انگیزی برای کشورمان بود. انتخابات غم‌انگیزی بود. بعد از آن اتفاقاتی رخ داد که بسیار بد هستند."
ترامپ در ادامه گفت:‌ "به مرزها نگاه کنید، به اقتصاد نگاه کنید، به تورم نگاه کنید، به خروج از افغانستان نگاه کنید که بسیار رقت‌انگیز بود. این حتی خروج نبود، تسلیم شدن در برابر کسانی بود که حتی سلاح نداشتند و هشتاد و پنج میلیارد دلار و سیزده سرباز از دست دادیم و بسیاری به‌شدت زخمی شدند."
وی خاطرنشان کرد: "صدهانفر در طول این به‌اصطلاح خروج کشته شدند. فکر می کنم هرگز در تاریخ کشورمان پایین‌تر از این نقطه قرار نگرفته‌ایم."
پیش از این اوایل ماه اگست طالبان حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داد. 15 اگست نیروهای طالبان وارد کابل شدند و کنترول کاخ ریاست‌جمهوری را به دست گرفتند. سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. بامداد 16 اگست طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد. روز 7 سپتمبر طالبان فهرست اعضای دولت جدید افغانستان را اعلام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала