کلوپ ویدیو

اولین موتری پرنده چین سال 2024 وارد بازار می‌شود + ویدیو

عضو شوید
شرکت چینی شیائوپنگ در جریان رویداد 1024 Tech Day از چند طرح مفهومی جذاب رونمایی کرده که موتری پرنده یکی از آنهاست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، این کانسپت طراحی مدرن و پیشرفته‌ای دارد و روتورهای آن طوری طراحی شده‌اند که در مواقع غیرضروری جمع می‌شوند. به منظور اطمینان از ایمنی و کارایی، شیائوپنگ این موتری پرنده مفهومی را به سیستم‌های ایمنی متعددی تجهیز کرده است.
روتورهای موتری پرنده چینی‌ها درون محفظه‌ای اختصاصی قرار می‌گیرند. وقتی که مالک نیاز به پرواز داشته باشد، درهای این محفظه‌ها باز شده و بازو و تیغه‌ها از جای خود خارج می‌شوند. با چرخش این تیغه‌ها موتر ایده‌ای شیائوپنگ می‌تواند بصورت عمودی از زمین بلند شود.
از نظر نمای ظاهری کانسپت شیائوپنگ کاملا آینده‌نگرانه طراحی شده و گویی از سال‌های دور به زمان حال سفر کرده است! این موتر بدنه‌ای بسیار ایرودینامیک دارد و گلگیرهای عقب آن همانند برخی از مدل‌های کلاسیک، بخش اعظمی از چرخ‌ها را مخفی کرده‌اند.
کانسپت شیائوپنگ در داخل کابین نیز خیلی مدرن طراحی شده و چینی‌ها آن را با آخرین تکنولوژی‌ها متصور شده‌اند. برای نمونه سیستم اینفوتینمنت این کانسپت پرنده از طریق پنل شفاف مدیریت می‌شود و یک نمایشگر دیجیتال با فرمان ترکیب شده است. در کنار این‌ها یک جوی استیک منحصر بفرد نیز برای هدایت موتر در آسمان روی کنسولی میانی به چشم می‌خورد.
نکته جالب توجه اینکه شیائوپنگ تاکید می‌کند تولید انبوه نسخه نهایی این کانسپت برای سال 2024 برنامه‌ریزی شده است. این شرکت چینی پر سر و صدا می‌گوید نسخه مذکور از نظر تردد در جاده و همخوانی با قوانین هیچ مشکلی نخواهد داشت.
گفتنی است شیائوپنگ که شیائومی و علی‌بابا از سرمایه‌گذاران اصلی آن هستند، از پلتفرم چارچ 800 ولتی نیز در رویداد 1024 Tech Day پرده‌برداری کرد. این پلتفرم X-Power نامگذاری شده و سوپرچارچ های آن تنها با 5 دقیقه چارچ می‌توانند انرژی لازم برای پیمایش 200 کیلومتر مسافت را در باتری موترهای برقی ذخیره کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала