Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

از صفر تا صد غیر فرانسوی؛ نتیجه اش همین میشود

© AFP 2023 / Franck Fife Лионель Месси покидает поле после беседы с главным тренером ПСЖ Маурисио Почеттино во время матча в Париже
Лионель Месси покидает поле после беседы с главным тренером ПСЖ Маурисио Почеттино во время матча в Париже - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.11.2021
عضو شوید
فرانسوی صحبت نکردن بسیاری از ستاره های پی اس جی، برای این باشگاه دردسر و حاشیه ساز شده است.
به گزارس اسپوتنیک، بر اساس گزارش ها، ستارگان میلیونی پاری سن ژرمن بیشتر از زبان فرانسوی با زبان اسپانیایی، پرتغالی و انگلیسی صحبت می کنند.
این موضوع البته ناراحتی و دل خوری بسیاری از پایتخت نشینان و مقامات این شهر شده است، زیرا تیم فوتبال شهر دلها، زبان بیگانه گان را ترجیح میدهد.
طبق گزارش ها، زبان های اسپانیایی، پرتغالی، انگلیسی و حتی ایتالیایی، اکنون زبان های غالب و معمول در رختکن پاری سن ژرمن هستند.
مائوریسیو پوچتینو سرمربی آرژانتینی پی اس جی نیز تمایل دارد تیم را به زبان اسپانیایی یا انگلیسی تمرین دهد، این در حالیست که برخی بازیکنان این تیم مانند نیمار، هرگز فرانسوی صحبت نمی کنند. تازه واردانی مانند لیونل مسی نیز چنین شرایطی دارند و به زبان فرانسوی حرفی رد و بدل نمیشود.
البته این موضوع چندان هم عجیب نیست، زیرا تعداد زیادی از بازیکنان پی اس جی، اهل آمریکای جنوبی هستند و یا ریشه پرتگالی دارند.

View this post on Instagram

A post shared by Paris Saint-Germain (@psg)

با این حال دیلی میل به نقل از مطبوعات فرانسوی میگوید، این موضوع باعث نگرانی فرانسوی ها شده، ولی آنها تنها مشکل شان زبان در تیم نیست، زیرا ابعاد بزرگ تری اینجا دیده میشود.
مالکان قطری باشگاه؟ مدیر ورزشی برزیلی؟ و سرمربی آرژانتینی تیم؟
در پی اس جی اگر نگاه بکنیم، هیچ فرانسوی در متن باشگاه نیست، حتی کدام ستاره فرانسوی هم در ترکیب این تیم دیده نمیشود، بیشتر بازیکنان فرانسوی تیم نیمکت نشین و جوان هستند.
با این حال ظاهرن این موضوع حالا کمی جدی تر شده، با وجودی که بازیکنان غیر فرانسوی در این تیم هستند، اما برای مردمان پاریس و طرفداران فرانسوی پی اس جی، مهم است که به زبان این کشور در قلب پاریس احترام بیشتری گذاشته شود.
 
 
 
 
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала