باستان شناسان شواهد احتمالی از وجود برج بابل را کشف کردند - عکس

© Photo / Public Domain باستان شناسان شواهد احتمالی از وجود برج بابل را کشف کردند - عکس
باستان شناسان شواهد احتمالی از وجود برج بابل را کشف کردند - عکس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.11.2021
عضو شوید
 باستان شناسانی که در قلمرو عراق مدرن کار می کردند، ازیک کشف منحصر به فرد گزارش دادند.
به گزارش اسپوتنیک،  گروهی از باستان شناسان در قلمرو عراق مدرن بقایای خشت های  را پیدا کردند که به دستور نبوکدنصر دوم حاکم آن وقت بابل ساخته شده بود. مواد مورد استفاده برای ساخت این سازه در روایاتی مربوط به برج بابل  در کتاب عهد عتیقه که یک بخشی از کتاب مقدس انجیل است، توصیف شده است.
برج بابل سالهاست که در میان محققان بحث برانگیز بوده است. برخی استدلال می کنند که داستان این برج چیزی بیش از یک افسانه زیبا نیست.
برخی دیگر متقاعد شده اند که این برج واقعا وجود داشته است. طبق افسانه،برج بابل پس از طوفان در سرزمین سنار ساخته شد. کتاب مقدس می گوید که در آن زمان همه مردم به یک زبان صحبت می کردند، اما عذاب آسمانی آنها را فرا گرفت و آنها  زبان یکدیگر را فراموش کردند و از یاد بردند که چگونه یکدیگر را درک کنند. این برج در زمان سلطنت نبوکدنصر دوم ساخته شد، صدها یهودی که توسط او اسیر شده بودند در ساخت آن شرکت کردند.
محققان معتقدند خشت های که در حین حفاری کشف شده است، می تواند مربوط به برج بابل باشد. خشت های یافت شده با نام نبوکدنصر دوم مهر شده است. علاوه بر این، آثار قیر سیاه گل آلود روی خشت وجود دارد - این توضیحات موادی است که در افسانه های کتاب مقدس در مورد آنها ذکر شده است.
باستان شناسان خاطرنشان کردند که این یافته دقیقاً با تاریخ کتاب مقدس مطابقت دارد. آنها بر این باورند که این خشت می تواند دلیلی بر وجود برج بابل باشد که توسط "جمعیت ناامید در تبعید که توسط یک پادشاه بی رحم اسیر شده بودند" ساخته شده است.ش
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала