درخواست نمایندگان کنگره آمریکا از بایدن برای ارسال تسلیحات به دریای سیاه

© Photo / U.S. Navy/MCS 3rd Class Krystina CoffeyАмериканский военный на борту эсминца ВМС США Ross у берегов Испании в Гибралтарском проливе
Американский военный на борту эсминца ВМС США Ross у берегов Испании в Гибралтарском проливе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.11.2021
عضو شوید
نمایندگان جمهوری خواه کنگره ایالات متحده از رئیس جمهور این‌کشور خواستند تا کشتی های جنگی خود را برای دفاع از اوکراین به دریای سیاه اعزام کند.
به گزارش اسپوتنیک،  به نقل از Defense News  مایک راجرز و مایک ترنر، دو تن از جمهوری خواهان ارشد آمریکایی در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نوشتند: با توجه به استقرار اخیر سربازان روسی در مرز با اوکراین به دولت واشنگتن تاکید می‌کنیم تا اقدامی فوری و سریع را برای تامین حمایت و پشتیبانی از اوکراین در زمینه تسلیحاتی و اطلاعاتی انجام دهد.
Эсминец ВМС США «Портер» (USS Porter DDG 78)  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2021
ورود کشتی جنگی آمریکا به دریایی سیاه
این دو تن که از اعضای ارشد جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا هستند در ادامه نامه خود آورده‌اند:‌ ما به دولت واشنگتن تاکید داریم تا نیروی نظامی در دریای سیاه مستقر کند که بازدارنده در مقابل حمله از سوی روسیه به شمار می‌رود. دولت بایدن نمی‌تواند به تهدیدهای دامنه‌دار روسیه در قبال قوانین بین‌الملل و حاکمیت ارضی اوکراین بی تفاوت باشد.
در ادامه این نامه همچنین آمده است: در ضمن، ما به دولت بایدن تاکید داریم تا هر چه سریعتر حضور متناسب نظامی آمریکا در منطقه را مد نظر قرار داده و ابتکار عملی را در زمینه اشتراک اطلاعاتی بین اوکراین و آمریکا با هدف جلوگیری از بدتر شدن اوضاع ارائه کند.
این دو جمهوری خواه آمریکایی همچنین به این نکته اشاره کردند که روسیه رفتار تهاجمی و لفاظی‌های خود را تشدید کرده و افزودند: اگرچه هدف و مقصود روسیه نامشخص است، اما حضور نیروهای ویژه ارتش روسیه به نگرانی‌هایی که این کشور در حال برنامه‌ ریزی تهاجم‌های بیشتر به خاک اوکراین است، صحه می‌گذارد.
این درخواست در حالی مطرح شده که وزارت دفاع اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد که 90 هزار سرباز روسی در نزدیکی مرز با این کشور و شرق اوکراین مستقر شده‌اند.  
پیشتر روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع گزارش داده بود که شماری از مقامات آمریکایی و اروپایی از ادعای "ازسرگیری استقرار نیروهای روسیه" در نزدیکی مرز با اوکراین نگران هستند. در مقاله خاطرنشان شده است که این تحرکات به ویژه در هفته های اخیر پس از پایان تمرینات نظامی مشترک گسترده فدراسیون روسیه با بلاروس "غرب 2021" آغاز شد.
در  مطلب منتشره خاطرنشان می شود که این تحرکات به ویژه در هفته های اخیر و پس از پایان تمرینات نظامی مشترک گسترده فدراسیون روسیه با بلاروس "غرب 2021" آغاز شد.
وزارت امور خارجه روسیه گزارش تعدادی از رسانه های غربی مبنی اعزام نیروهای مسلح روسیه به مرز اوکراین را تکذیب کرد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه گفت که روسیه نیروهای خود را در قلمرو خود و بنا به صلاحدید خود جابجا می‌کند. به گفته وی، این کار هیچ کسی را تهدید نمی کند و نباید کسی را نگران کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала