سیگار: عوامل فروپاشی دولت افغانستان بررسی می شود

© Photo / SIGARJohn F. Sopko
John F. Sopko - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.11.2021
عضو شوید
بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) اعلام کرده که این نهاد به زودی عوامل فروپاشی دولت افغانستان در ماه آگست امسال را بررسی می کند.
به گزارش  اسپوتنیک، به نقل از "رویترز" دانیل وگلند، پژوهشگر ارشد "سیگار" می‌گوید این تحقیق شامل بررسی عواملی می‌شود که اقتدار یا مشروعیت دولت افغانستان را از سال 2002 به این طرف تضعیف کرده است.
John F. Sopko - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2021
سیگار: روابط طالبان و القاعده همچنان ادامه دارد
حدود سه ماه قبل، با فرار اشرف غنی رییس دولت سابق از افغانستان، طالبان قدرت را در دست گرفت. حکومت طالبان (ممنوع در روسیه)  تاکنون از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته، نشده است.
دفتر بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار)، هفته قبل گفته بود که علیرغم ماموریتش برای تحقیق درباره شرایط منتهی به سقوط دولت و ارتش افغانستان، وزارت دفاع آمریکا، از سال 2015 تاکنون به درخواست اشرف غنی جلوی انتشار مجموعه‌ای از اطلاعات را گرفته است.
در ماه جولای، دیپلمات‌ها با ارسال پیامی به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا هشدار داده بودند که حکومت افغانستان سریع‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شد در حال فروپاشی است و خواستار اقدام فوری برای تخلیه شده بودند.
پیش ازاین اداره بازرس ایالات متحده به نقل از مارک میلی، رییس ستاد ارتش اعلام کرده است که در 20 سال جنگ در افغانستان، 60 تا  70 هزار سرباز ارتش و پولیس افغانستان کشته شدند.
این در حالی است که از سال 2001 که جنگ علیه طالبان شروع شد، بیش از 2300 سرباز آمریکایی در حین عملیات جنگی کشته و نزدیک به 20 هزار و 660 سرباز دیگر این کشور نیز زخمی شدند.
تلفات سربازان آمریکایی تحت الشعاع شمار تلفات نیروهای امنیتی و نظامی افغانستان، قرار می گیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала