میانجیگری طالبان افغانستان برای برقراری صلح در پاکستان

© @https://twitter.comوزارت امور خارجه پاکستان
وزارت امور خارجه پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.11.2021
عضو شوید
منابع خبری می‌گویند که با میانجیگری طالبان، دولت پاکستان و «تحریک طالبان» این کشور به توافقی برای صلح رسیده‌اند و قرار است در ازای آزادی زندانیان بین دو طرف آتش‌بس برقرار شود.
به گزارش اسپوتنیک، ، منابع خبری اعلام کردند که طالبان افغانستان (گروه ممنوع در روسیه) در ولایت «خوست» میزبان گفت‌وگوهای رو در روی دولت پاکستان و تحریک طالبان پاکستان بود و دو طرف مشروط به آزادی زندانیان تحریک طالبان به تفاهمی برای برقراری آتش‌بس یک ماهه رسیده‌اند.
سفارت افغانستان در پاکستان به فعالیت خود ادامه می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.11.2021
سفارت افغانستان در پاکستان به فعالیت خود ادامه می‌دهد
منابعی به «داون نیوز» گفتند که «سراج‌الدین حقانی» معاون رهبر طالبان و سرپرست وزارت داخله دولت موقت طالبان نقش میانجی در این گفت‌وگوها را داشت.
براساس این گزارش، اسلام‌آباد با آزادی ده‌ها نفر از اعضای تحریک طالبان پاکستان موافقت کرده است و آتش‌بس پس از تحقق این پیش شرط اجرا می‌شود و قابل تمدید می‌باشد.
این درحالی است که ماه گذشته «عمران خان» نخست وزیر پاکستان تایید کرده بود که «اسلام‌آباد با تحریک طالبان در مذاکره است تا آن‌ها تسلیم شده، سلاح‌هایشان را به زمین گذاشته و در عوض مورد عفو قرار گرفته و به زتدگی عادی بازگردند».
تحریک طالبان اما در مقابل با رد درخواست عفو عمران خان تاکید کرد که آن‌ها برای اجرای قوانین شریعت در پاکستان تلاش می‌کنند.
تحریک طالبان پاکستان در مناطق قبایلی در شمال غرب این کشور در امتداد مناطق قبایلی و مرز با افغانستان فعالیت می‌کنند. این گروه همچنین مخالف دولت پاکستان و سیستم قدرت این در کشور است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала