ترکیه: عجله‌ای برای به رسمیت شناختن طالبان نداریم

© Sputnik / Maksim Blinovترکیه: عجله‌ای برای به رسمیت شناختن طالبان نداریم
ترکیه: عجله‌ای برای به رسمیت شناختن طالبان نداریم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.11.2021
عضو شوید
وزیر خارجه ترکیه می‌گوید که کشورش عجله‌ای برای به رسمیت شناختن طالبان ندارد اما؛ در برابر وضعیت افغانستان بی‌تفاوت نیز نخواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری "آناتولی" ترکیه، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در پایان نشست کمیته بودجه مجلس ملی ترکیه به خبرنگاران گفته است که آنکارا با دولت افغانستان به رهبری طالبان تعامل دارد.
وزیر خارجه ترکیه تاکید کرده است: « نمی‌توانیم نسبت به افغانستان بی‌تفاوت باشیم. ما علاوه بر پیوندهای تاریخی و نسب مشترک، در زمینه سرمایه‌گذاری و بسیاری دیگر از زمینه‌ها در افغانستان حضور داریم».
اردوغان رئیس جمهور ترکیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2021
چگونگی خروج نیروهای ترکیه از افغانستان
او تصریح کرده است که تروریزم، مهاجرت و تهدیدات مواد مخدر باید از سرچشمه خود حذف شوند و باید از فروپاشی اقتصادی و وقوع بحران انسانی در افغانستان جلوگیری شود.
چاووش اوغلو تاکید کرده؛ اگر بحران در جایی که قرار دارد مدیریت نشود، پیامدهای آن به گونه‌ای مستقیم همه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
او گفته که ترکیه تعامل تدریجی با طالبان، حمایت در مسائل بشردوستانه و دیپلماسی فعال در عرصه بین‌المللی را دنبال می‌کند، همان گونه که جامعه جهانی به طور کلی سیاست تعامل تدریجی با طالبان را دنبال می‌کند.
به گفته چاووش اغلوو به رسمیت شناختن طالبان و تعامل با آن‌ها دو موضوع به گونه‌ای کامل متفاوت هستند.
این در حالی است که از ایجاد حکوم طالبان سه ماه می‌گذرد اما؛ تا کنون هیچ کشوری حکومت آنان را به رسمنیت نشناخته اند.
طالبان از زمان کسب قدرت در افغانستان پس از ورود نیروهای این گروه به کابل در 15 آگست سال جاری، برای کسب مشروعیت بین المللی تلاش می کند. جامعه جهانی به رسمیت شناختن حکومت طالبان در افغانستان را به عملکرد این گروه در قبال مسایل حقوق بشری منوط کرده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала