سازمان ملل: 55 درصد از جمعیت افغانستان تا سال آینده با بحران غذایی روبرو خواهند شد

© AFP 2023 / Dimitar Dilkoffسازمان ملل: درصد از جمعیت افغانستان تا سال آینده با بحران غذایی روبرو خواهند شد
سازمان ملل: درصد از جمعیت افغانستان تا سال آینده با بحران غذایی روبرو خواهند شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.11.2021
عضو شوید
بر اساس ارزیابی‌ها حداقل 23 میلیون نفر یا 55 درصد از جمعیت افغانستان تا سال آینده با بحران غذایی روبرو خواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، فرحان حق، معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد: برای کمک به 11 میلیون نفر در افغانستان، این کشور به کمک مالی 606 میلیون دالری نیاز دارد که تاکنون 54 درصد آن تأمین شده است.
 هشدار سازمان بهداشت جهانی از فاجعه قریب الوقوع انسانی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2021
هشدار سازمان بهداشت جهانی از فاجعه قریب الوقوع انسانی در افغانستان
فرحان، همچنین نسبت به تشدید موج آوارگی و بی خانمان‌ها در افغانستان در نتیجه بدتر شدن اوضاع در این کشور ابراز نگرانی کرد و خواستار افزایش کمک‌های بین‌المللی به مردم افغانستان شد.
به تازگی نیز کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در امور افغانستان در گزارش خود درباره وقوع بحران انسانی در این کشور هشدار داده است.
به گفته این کمیساریای عالی، در اثر جنگ و ناامنی تاکنون حدود 3.5 میلیون نفر آواره شده اند.
تنها از جنوری سال جاری به این سو 370 هزار نفر در داخل افغانستان به دلیل خشونت‌ها و ناامنی‌ها آواره شده‌اند.
این کمیساریا اعلام کرده که در نظر دارد حداقل برای ۵۰۰ هزار نفر در افغانستان امکانات اولیه و حداقلی را در آستانه فصل زمستان تدارک ببیند، هرچند اوضاع در افغانستان همزمان با آغاز فصول سرد بدتر و وخیم‌تر از گذشته خواهد شد.
طالبان در تاریخ 15 آگست سال 2021 وارد کابل شد. از آن زمان به بعد، ارائه خدمات عمومی در کشور تعطیل شده و اغلب نیروهای متخصص از کشور فرار کرده‌اند. حالا بیش از دو ماه از زمان ورود این گروه به پایتخت می‌گذرد و هنوز اکثر ادارات دولتی که خدمات عمومی ارائه می‌کردند تعطیل هستند. هر چند این گروه در تلاش است تا ارائه خدمات عمومی را به تدریج از سر گیرد اما هنوز شماری از ادارات دولتی تعطیل بوده یا آینده مبهمی پیش رو دارند. نبود سرمایه انسانی، وجود مشکلات لجستیکی و مرتبط بودن نظام ادارات مختلف دولتی با یکدیگر، از جمله چالش‌های اصلی پیش رو برای آغاز دوباره روند ارائه خدمات عمومی و بانکداری هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала