سخنگوی طالبان: اشرف غنی را بخشیده ایم

© https://twitter.com  سخنگوی دفتر سیاسی طالبان
  سخنگوی دفتر سیاسی طالبان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.11.2021
عضو شوید
 سیر تحولات اخیر افغانستان در ماه های اخیر، خروج نیروهای غربی، سقوط کابل، فروپاشی نظام سیاسی و مختل شدن کلیه ادارات دولتی باعث نگرانی های فراوانی برای مردم افغانستان و کشورهای همسایه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، محمد نعیم وردک سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می گوید اشرف غنی همزمان با اعلام عفو عمومی از سوی طالبان بخشیده شده و موضوع انتقال پول توسط وی هنوز برای ما روشن نیست.
غنی  سکتور خصوصی را پرداخت تعرفه گمرکی معاف کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2021
پیشنهاد رهبر طالبان برای عفو اشرف غنی، صالح و محب
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه در گفت و گو با رسانه های خبری افغانستان اظهار داشته است: «شما در جریان هستید که از طرف امیرالمومنین ( رهبر طالبان) به شکل عام عفو عمومی صورت گرفته است و موضوع انتقال پول توسط غنی به خارج از کشور هنوز برای طالبان روشن و مستند نیست و تا این موضوع روشن نشود نمی توان در این مورد سخنی گفت.»
پیش از این «نیکیتا ایشنکو» دبیرمطبوعاتی سفارت روسیه در کابل پس از فرار رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت: اشرف غنی هنگام فرار تلاش می کرد تا 4 موتر پر از پول را با خود و قسمتی دیگر را با بالگرد از کشور خارج کند اما همه چیز طبق برنامه پیش نرفت و بخشی از آن در فرودگاه کابل باقی ماند.»
ذبیح الله مجاهد معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت موقت گروه طالبان گفت: دولت جدید افغانستان استرداد اشرف غنی رئیس جمهور را که از کشور فرار کرده است نمی خواهد، بلکه می خواهد بودجه دولتی را که با خود برده است پس دهد.
یادآوری می کنیم، که اشرف غنی رئیس جمهور پیشین افغانستان در ماه اگست پس از تصرف کابل توسط طالبان از این کشور گریخت.
پس از سه روز وی از کشور امارات پیام ویدیویی را انتشار و در آن قول داد که به سرزمین مادری خود بازگردد. 
پس از تصرف همه ولایت های افغانستان از سوی گروه طالبان در آغاز ماه سپتامبر گروه طالبان ترکیب دولت موقت افغانستان را اعلام کرد. ریاست آن بر عهده محمد حسن آخند است که در زمان دور نخست حکومت طالبان وزیر خارجه بود.
این در حالی است که بسیاری از منتقدان معتقدند فرار اشرف غنی باعث ایجاد یک خلأ سیاسی عمیق در افغانستان گردد و تمام دستاوردهای نظام سیاسی بیست ساله این کشور نابود شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала