Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

من‌یونایتد – من‌سیتی؛ بازی مرگ و زندگی به معنای واقعی برای اوله

© Phil NobleManchester United - Milan - Uefa Avrupa Ligi
Manchester United - Milan - Uefa Avrupa Ligi - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.11.2021
عضو شوید
دربی شهر منچستر بین دو تیم سرشناس این شهر عصر امروز به میزبانی شیاطین سرخ برگزار خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، در چهارچوب هفته یازدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال انگلستان، عصر امروز شنبه پانزدهم عقرب ماه سال 1400 مصادف با ششم نوامبر سال 2021 میلادی و از ساعت شانزده، شاگردان اوله گونر سولسشر در تیم منچستر یونایتد در استادیوم اولدترافورد شهر منچستر میزبان شاگردان پپ گواردیولا در تیم همشهری خود یعنی منچستر سیتی خواهند بود. این شهرآورد با قضاوت مایکل اولیور، داور سرشناس انگلیسی برگزار خواهد شد.
شیاطین سرخ با 10 بازی صاحب هفده امتیاز و در رتبه‌ی پنجم جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارند. در حالی که سیتیزن ها با کسب بیست امتیاز از مجموع 10 بازی انجام شده خود پس از چلسی و لیورپول در پله‌ی سوم این جدول حضور دارند.
در آخرین رویارویی دو تیم، شیاطین سرخ با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسیدند. در تقابل قبل از آن، سیتیزن ها با همین نتیجه به برتری رسیدند.
منچستر سیتی در هفت بازی لیگ برتری در اولدترافورد برنده شده است. آن ها به همراه لیورپول، بیشترین برد لیگ برتری مقابل منچستر یونایتد در اولدترافورد را کسب کرده اند.
منچستر یونایتد در چهار مصاف قبلی خود با منچستر سیتی در لیگ برتر شکست ناپذیر بوده است و سه برد و یک تساوی کسب کرده است.
منچستر یونایتد در پنج مورد از شش بازی اخیر خود برابر منچستر سیتی، موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شده است.
هواداران شیاطین سرخ در سال ۲۰۲۱ شاهد هفت باخت خانگی بوده اند؛ آخرین باری که منچستر یونایتد در مجموع رقابت های یک سال بیش از هفت بار شکست خورد، به سال ۱۹۸۹ بر می گردد که هشت باخت را متحمل شد.
منچستر سیتی در آخرین بازی خود قبل از برگزاری دربی منچستر، در چهارچوب نخستین دیدار از دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف کلوب بروژ بلژیک رفت و فیل فودن اولین گل تیمش در جریان پیروزی چهار بر یک را به ثمر رساند. آن ها در بازی قبلی نیز با نتیجه پنج بر یک برابر این تیم به پیروزی رسیده بودند و با کسب سه امتیاز این بازی، بالاتر از پاریسن ژرمن در صدر جدول گروه قرار گرفتند و حالا به یک امتیاز از دو بازی پیش رو نیاز دارند تا به مرحله یک هشتم نهایی چمپیونزلیگ صعود کنند.
حالا اما تمام توجه ‌‎ها به بازی حساس عصر شنبه بین دو تیم منچستر سیتی و منچستر یونایتد است که در اولدترافورد برگزار خواهد شد و شاگردان پپ گواردیولا به دنبال این هستند که دو شکست برابر وستهام یونایتد و کریستال پالاس در هفته‌ های اخیر در رقابت‌ های داخلی انگلیس را جبران کنند.
​فیل فودن در آستانه دیدار برابر شیاطین سرخ گفت:
"ما نیاز داشتیم که شکست‌ های قبلی را جبران کنیم، بنابراین پیروزی برابر کلوب بروژ به ما اعتماد به نفس کافی برای حضور در دربی را داد. ما همیشه آماده بازی با آن ها هستیم. این بازی دشواری خواهد بود چون ما می‌ دانیم که بازی در ورزشگاه این تیم با حضور هوادارانشان چقدر سخت است اما به خودمان اطمینان داریم."
این بازیکن بیست و یک ساله در ادامه اضافه کرد:
"آن ها اخیرا دو نتیجه خوب به دست آوردند، بنابراین آن ها با اعتماد به نفس زیادی قدم به این بازی می گذارند. این دیدار بسیار پر چالش خواهد بود و من بی‌ صبرانه در انتظار حضور در این بازی هستم."
همچنین ادینسون کاوانی، مهاجم اروگوئه ای منچستر یونایتد پیش از بازی با منچستر سیتی از هواداران تیم خود می خواهد تا به او و هم‌ تیمی هایش ایمان داشته باشند. مهاجم شیاطین سرخ در پیام خود به هواداران این تیم می گوید:
"به تیم و بازیکنان خود ایمان داشته باشید. قطعا ما نیز تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با ارائه عملکردی خوب و پیشرفت در نتایج، پاسخ این اعتماد و ایمان را بدهیم. هواداران از ما می خواهند تا با سخت‌کوشی، عملکردی خوب و پیروزی در بازی ها، اعتماد و حمایت های آن ها را جبران کنیم. اکنون می خواهم بهترین ها را برای هواداران منچستر یونایتد آرزو کنم و به آن ها بگویم که از حضور در باشگاهشان خیلی خوشحالم."
اوله گونر سولسشر برای نجات دادن خودش بعد از شکست سنگین برابر لیورپول، سه بازی فرصت دارد و در این مدت، او یک برد سه هیچ مقابل تاتنهام و یک تساوی دو بر دو برابر آتالانتا تجربه کرده است. تغییر سیستم به خط دفاعی سه نفره، مقابل تاتنهام بحران زده خوب جواب داد ولی مقابل آتالانتا توفیق چندانی نداشت و کار به بازگشت به خط دفاعی چهار نفره رسید. با غیبت رافائل واران در دربی پیش رو، خط دفاعی شیاطین سرخ آسیب پذیرتر هم خواهد بود.
نکته‌ی جالب در تقابل دو تیم شهر منچستر، یک موضوع تاکتیکی است. از تیم سرخ‌پوش منچستر یونایتد به عنوان تیمی با مهاجمان پرآوازه و سرشناس ولی بدون تاکتیک و سیستمِ مشخص یاد می شود در حالی که آبی‌پوشان منچستر سیتی تیمی هستند که به داشتن سیستم و تاکتیک های متنوع و مؤثر مشهورند ولی در کمال تعجب، این تیم فاقد مهاجم اصلی و بازیکنی است که پست اصلی او، بازی در پیشانی خط حمله باشد و همین نکته‌ی جالب، باعث شده که نتیجه‌ی رویارویی این دو تیم منچستری، غیر قابل پیش بینی باشد.
کریستیانو رونالدو در بسیاری از دیدارهای این فصل ناجی منچستر یونایتد شده و جالب این که در فصل نقل و انتقالات تابستانی منچستر سیتی تلاش زیادی برای جذب او کرد اما فوق ستاره پرتغالی ترجیح داد بار دیگر پیراهن شیاطین سرخ را به تن کند. نشریه دیلی میرور فاش کرد سر الکس فرگوسن، سرمربی پیشین منچستر یونایتد در فصل نقل و انتقالات در تماس تلفنی با ستاره پرتغالی که تنها بیست ثانیه به طول انجامید، امیدهای منچستر سیتی را برای جذب کریستیانو رونالدو از بین برد و کمک کرد تا این بازیکن با ارزش پس از ترک یوونتوس به جمع بازیکنان اوله گونر سولسشر اضافه شود.
رافائل واران به علت مصدوم‌یت و پل پوگبا به خاطر محرومیت این دربی را از دست داده اند. حضور ویکتور لیندلوف، مدافع سوئدی منچستر یونایتد در این دیدار نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد.
در سمت مقابل، فران تورس مصدوم است و آیمریک لاپورت نیز از حضور در این دیدار محروم است. بازی کردن کایل واکر نیز مشخص نیست و بنجامین مندی هم که همچنان درگیر مشکلات حاشیه ای است.
ترکیب احتمالی منچستر یونایتد:
دخیا، مگوایر، لیندلوف، شاو، فرد، مک تومینای، فن بیساکا، فرناندز، کاوانی، رونالدو،
ترکیب احتمالی منچستر سیتی:
ادرسون، کانسلو، استونز، دیاز، زینچنکو، سیلوا، رودری، دی بروینه، گریلیش، فودن، ژسوس
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала