افزایش میزان صادرات محصولات داخلی به کشورهای همسایه

© JAKافزایش میزان صادرات محصولات داخلی به کشورهای همسایه
افزایش میزان صادرات محصولات داخلی به کشورهای همسایه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2021
عضو شوید
مسوولان اتاق تجارت و سرمایه گذاری می‌گویند که امسال میزان صادرات فرآورده‌های داخلی افزایش یافته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مسوولان اتاق تجارت و سرمایه گذاری می‌گویند که میزان صادرات تولیدات فرآورده‌های داخلی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.
به گفته این مسوولان، قالین، جلغوزه، میوه خشک و میوه تازه از فرآورده‌ها و کالاهای استند که صادارات شان در مقایسه با سال‌های پیش افزایش یافته است.
واکنش طالبان به نوشته وحید عمر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2021
واکنش طالبان به نوشته وحید عمر
به گفته آنان، میزان صادرات تولیدات داخلی از ماه جدی تا اکنون به۸۲۳ میلیون دالر می‌رسد در حالی‌که سال گذشته میزان صادرات این فرآورده‌ها به 700 میلیون دالر می‌رسید.
خانجان الکوزی، عضو اتاق تجارت و سرمایه گذاری به طلوع نیوز گفت: "پیک (نقطه اوج) صادرات میوه تازه و سبزی می‌باشد. در سال 2021 اضافه تر از 800 میلیون دالر ما صادرات داشتیم که بیشترین این صادرات به پاکستان بود که میوه خشک است".
در این میان، بازرگانان می‌گویند که با آمدن تحولات اخیر در کشور نتوانستند فرآورده‌های شان را به بازارهای جهانی برسانند.
میرویس حاجی زاده، عضو اتاق زراعت و آبیاری گفت: "در کل صادرات ما امسال مشکلات داشت. در فصل صادرات میوه گذرگاه‌های سپین بولدک و تورخم مسدود شد، بازرگانان نتوانستند که انار و انگور را از راه سپین بولدک به پاکستان انتقال دهند. در کل صادرات مشکل داشت، مال بازرگانان متوقف شد".
Боевик Талибана* на улице в афганском городе Герат - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.11.2021
طالبان: 200 فرد «نا اهل» را از صفوف خود اخراج کردیم
در همین حال برخی از آگاهان مسایل اقتصادی می‌گویند که افزایش صادرات بر رشد اقتصادی کشور سودمند است و باید میزان صادرات از این هم بیشتر شود.
سید مسعود، استاد دانشگاه گفت: «صادرات اضافه شود در حقیقت صادرات و واردات و تجارت زیاد شود به این معنا است که کشورها روابط بین‌المللی در چوکات بین‌المللی کشور صورت می‌گیرد و تجارت که پیام صلح است می‌برد، دولت افغانستان را به سوی تعامل سیاسی.»
این در حالیست که مسوولان اتاق تجارت و سرمایه گذاری می‌گویند که در سال جاری میزان واردات به افغانستان به 6 میلیارد دالر کاهش یافته است، در حالی که سال گذشته واردات به کشور بیش از 7 میلیارد دالر بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала