حکمتیار و سفیر پاکستان به ایجاد دولت فراگیر در افغانستان تاکید کردند

© https://twitter.com حکمتیار و سفیر پاکستان به ایجاد دولت فراگیر در افغانستان تاکید کردند
 حکمتیار و سفیر پاکستان به ایجاد دولت فراگیر در افغانستان تاکید کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2021
عضو شوید
سفیر پاکستان در کابل و رهبر حزب اسلامی افغانستان در دیدار با یکدیگر درباره ایجاد دولت فراگیر در این کشور بحث و تبادل‌نظر کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه، منصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل در دیدار با گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان درباره ضرورت ایجاد دولت فراگیر در افغانستان گفت‌وگو کردند.
دیدار مولوی امیرخان متقی با منصور احمد خان سفیر پاکستان
براساس بیانیه منتشر شده توسط سفیر پاکستان، دو طرف در این دیدار پیرامون تلاش‌ها برای ارتقای صلح، ثبات، پیشرفت در افغانستان از طریق حکومت فراگیر و تقویت روابط پاکستان و افغانستان گفتگو کردند.
منصور احمدخان، چندی قبل نیز گفته بود که با گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان درباره صلح پایدار و روابط برادرانه  بین دو کشور گفت‌وگو کرده است.
سفارت پاکستان در افغانستان نیز در بیانیه‌ای درباره این دیدار اظهارداشت که دو طرف در این دیدار درباره مسایل مربوط به منافع مشترک گفت‌وگو کردند.  
رهبر حزب اسلامی افغانستان ثور سال 1396 پس از حدود 20 سال حضور در پاکستان در توافق صلح با دولت افغانستان به کابل آمد اما بارها مواضع شدیدی علیه حکومت گذشته این کشور گرفت و دولت سابق را نیز به حمایت از مخالفان دولت پاکستان متهم کرد؛ اتهامی که همواره رد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала