خانوادۀ یما سیاوش: غنی و اجمل احمدی مانع بررسی قتل یما شدند

© Photo / Y Sخانوادۀ یما سیاوش: غنی و اجمل احمدی مانع بررسی قتل یما شدند
خانوادۀ یما سیاوش: غنی و اجمل احمدی مانع بررسی قتل یما شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2021
عضو شوید
در نخستین سالیاد ترور یما سیاوش، مجری سابق تلویزیون خصوصی «طلوع نیوز»، خانوادۀ او اشرف غنی، رئیس‌جمهور پیشین و اجمل احمدی، سرپرست بانک مرکزی در حکومت پیشین را متهم کرده است که مانع بررسی قتل یما شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، محمدداوود سیاوش، پدر یما سیاوش در توییتر خود نوشته گفته است که اشرف غنی و اجمل احمدی به عنوان «مانع شناسایی هویت قاتل یما» باید در «پای میز عدالت بین‌المللی» در این مورد پاسخ بدهند.
آقای سیاوش این دو مقام حکومت پیشین را متهم کرده است که مانع دسترسی خانواده‌اش به کمره‌های امنیتی بانک مرکزی، کمره‌های چهارراهی‌ها، بالون‌ها و جی‌پی‌اس (موقعیت‌یاب) در بررسی قتل پسرش شده‌اند.
همچنین او تأکید کرده است که مقام‌های حکومت پیشین از جمله معاونان اشرف غنی به تشویق شخص غنی در مورد کشته‌شدن یما سیاوش به‌گونۀ متناقض به خانوادۀ سیاوش معلومات داده‌اند.
پیش از این خانواده یما سیاوش از عدم همکاری حکومت پیشین شکایت داشت و از دادگاه بین‌المللی کیفری خواستار کمک در تحقیقات این پرونده  شده بود.
یما سیاوش، گوینده و مجری پیشین شبکه تلویزیونی طلوع که به‌تازه‌گی به‌حیث کارمند در بانک مرکزی گماشته شده بود، در شانزدهم عقرب سال گذشته در مکروریان سوم شهر کابل ترور شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала