اجازه ثبت ازدواج غیرمسلمانان در ابوظبی 

© REUTERS / Solar Impulse/Revillard/Rezo.ch/Handout via Reutersاجازه ثبت ازدواج غیرمسلمانان در ابوظبی 
اجازه ثبت ازدواج غیرمسلمانان در ابوظبی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2021
عضو شوید
مقامات امارات به ساکنان ابوظبی اجازه می دهند تا ازدواج مدنی غیرمسلمانان را انجام دهند.
به گزارش اسپوتنیک، غیر مسلمانان در پایتخت امارات متحده عربی طبق تغییرات قانون مدنی مجاز به ازدواج، طلاق و دریافت حضانت مشترک فرزندان خواهند بود.
شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی، فرمانی صادر کرد که وضعیت شخصی غیرمسلمانان در ابوظبی را تنظیم می کند.
 دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری امارات توضیح داد، که این امر مطابق با بهترین رویه جهانی است و به تقویت جایگاه امارات و رقابت پذیری آن در جهان به عنوان یکی از جذاب ترین زمینه ها برای جذب استعدادها کمک می کند.
آنچه در قانون ازدواج امارات متحده عربی جدید است
فرمان شیخ ایجاد یک نهاد جدید از سیستم قضایی در امارات را پیش بینی می کند که به دو زبان عربی و انگلیسی فعالیت خواهد کرد.
قانون جدید شامل 20 ماده است، که در چند فصل تقسیم شده است. بخش اول تشریفات انعقاد پیوند فامیلی برای اتباع خارجی در دادگاه را تنظیم می کند و مفهوم ازدواج مدنی بر اساس اراده زن و شوهر را معرفی می کند.
بخش دوم قوانین طلاق غیرمسلمانان، حقوق فسخ عقد ازدواج را تعریف می کند و همچنین مراحل تصمیم گیری قاضی را در ارزیابی جبران خسارات مالی همسر بر اساس معیارهای متعددی مشخص می کند. این موارد شامل سن زن، تعداد سال های سپری شده در ازدواج، وضعیت اقتصادی هر یک از طلاق گرفته ها و عوامل دیگر است.
فصل سوم به مفهوم جدید مراقبت اختصاص دارد. این قانون حقوق برابر پدر و مادر را فراهم می کند و مشابه قانون غربی «تحصیل مشترک» است. هدف آن تضمین سلامت روانی فرزندان در زمان جدایی والدین است.
فصل چهارم به مسائل ارث، ثبت وصیت برای غیر مسلمانان می پردازد. بخش پنجم قانون جدید خانواده به شناسایی پدری برای خارجیان غیر مسلمان می پردازد.
قبل از فرمان جدید، قوانین احوال شخصیه بر اساس قوانین شرعی بود. احکام اسلامی مقرر شده بود که در همه موارد صرف نظر از ملیت اجرا شود.
آنها فقط در مواردی اجازه تشکیل خانواده می دادند که عروس و داماد مسلمان باشند یا داماد مسلمان باشد و عروس متعلق به نمایندگان «اهل کتاب» از جمله مسیحیان باشد.
به عبارت دیگر، مرد اجازه داشت با زن مسیحی ازدواج کند، اما زن از ازدواج با غیر مسلمان حرام بود.
چند همسری در امارات مجاز است. تعداد همسران به چهار نفر محدود می شود و ازدواج به شرطی است که زوج با هر یک از آنها یکسان رفتار کند.
الزامات قانونی
در گذشته، قانون مربوطه امارات متحده عربی ازدواج را یک قرارداد قانونی بین زن و مرد با هدف حمایت از حقوق زن و شوهر و فرزندان آنها می دانست.
طبق احکام مسلمانان، این قرارداد باید در دادگاه شرع ثبت شود. سن داماد نباید دو برابر سن عروس باشد، در غیر این صورت تایید قاضی الزامی است. علاوه بر این، معاینه قبل از ازدواج برای تأیید عدم وجود یک بیماری خونی ارثی ژنتیکی یا سایر بیماری های مسری لازم است.
در انعقاد عقد، حضور خود زوج، پدر عروس یا یکی از معتمدین، دو شاهد مسلمان الزامی است. ضمناً زن برای ازدواج نیاز به رضایت ولی خود دارد. می تواند پدر و مادر مرد باشد. در صورت فوت او، منافع همسر می تواند توسط نزدیکترین خویشاوند، به عنوان مثال، برادر بزرگتر نمایندگی شود.
ازدواج های اسلامی توسط ادارات قضایی امارات و دادگاه های شرعی و یا با کمک افسران مجاز ازدواج (مازون ها) که در هر یک از امارات هستند انجام می شود.
ازدواج با خارجی طبق احکام شرعی امکان پذیر بود. اما در این موارد یکسری الزامات به داماد ارائه می شد. او نمی تواند بی تابعیت یا بی تابعیت باشد، باید مدارکی که اقامت قانونی امارات را تایید می کند، داشته باشد و علاوه بر این، گواهی رفتار بی عیب و نقص صادر شده در امارات داشته باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала