ضربه از پشت سر AUKUS به خانواده ناتو

© AP Photo / Andrew HarnikAUKUS
AUKUS - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که تشکیل اتحاد AUKUS توسط استرالیا، بریتانیا و ایالات متحده باعث ایجاد اختلاف در ناتو شده است.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در برنامه شب یکشنبه با ولادیمیر سولویوف در شبکه تلویزیونی روسیه 1 گفت که آنها تنها با این اقدام، اختلافات عظیمی را در خانواده ناتو ایجاد کردند، و نه تنها یک اختلاف نظر مفهومی،
AUKUS امنیت جهان را تهدید می کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.10.2021
AUKUS امنیت جهان را تهدید می کند
بلکه یک اختلاف تخنیکی نیز بود، زیرا هیچ کس، حتی در خانواده ناتو، متوجه نشدند که چه نوع کشتی های هستوی که از قاره استرالیا محافظت می کنند.
به گفته زاخارووا، کشورهای که AUKUS را ایجاد کردند، همفکری خود را نشان دادند و فرانسه را "با تمام پروژه های تکنالوژیکی و اقتصادی" "بیرون انداختند".
نماینده وزارت امور خارجه تاکید کرد که این ایدئولوژی جهان غرب است و شامل ایجاد بلوک های برای مقابله با کسی است. در همین حال، زاخارووا خاطرنشان کرد که ایدئولوژی روسیه مبتنی بر "تعامل بر مبنای برابر برای مقابله با تهدیدات" است.
نماینده وزارت امور خارجه روسیه افزود: "ببینید تفاوت چیست: دوست بودن در برابر کسی یا دوستی با هم برای غلبه بر مشکلات مشترک."
ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا در 16 سپتامبر برای ایجاد یک مشارکت امنیتی جدید AUKUS توافق کردند. اولین ابتکار اتحادیه، توافق بر سر تامین کشتی های هستوی به استرالیا بود. بدین ترتیب استرالیا از توافق با شرکت فرانسوی Naval Group برای تولید 12 کشتی تحت البحری خارج شد. ذ. در فرانسه، اقدام استرالیا برای شکستن توافق، "خنجر از پشت" نامیده شد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که AUKUS ثبات منطقه را تضعیف می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала