نظامیان سابق افغانستان: ادعای پیوستن به «داعش» توطئه برای کشتن ماست

© Photo / MoDAfghanistanنظامیان سابق افغانستان: ادعای پیوستن به «داعش» توطئه برای کشتن ماست
نظامیان سابق افغانستان: ادعای پیوستن به «داعش» توطئه برای کشتن ماست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2021
عضو شوید
پیش‌تر «وال‌ستریت ‌ژورنال» گزارش داده بود شماری از کارمندان امنیت ملی حکومت پیشین و نظامیان نخبه برای پیوستن به شاخه خراسان گروه تروریستی داعش ثبت‌نام کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، شماری از نظامیان حکومت پیشین افغانستان، با ارسال نامه‌ای سرگشاده به رسانه‌های این کشور، ادعای پیوستن به شاخه خراسان داعش (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) را شایعه و دست‌آویزی برای ترور سربازان پیشین توسط طالبان عنوان کرده‌اند.
“گزارش وال ‌استریت ‌ژورنال در مورد پیوستن نظامیان سابق افغان به داعش انگیزه سیاسی دارد” - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2021
“گزارش وال ‌استریت ‌ژورنال در مورد پیوستن نظامیان سابق افغان به داعش انگیزه سیاسی دارد”
افسران و کارمندان ریاست عمومی امنیت ملی حکومت پیشین، در این نامه‌، نوشته‌اند گروه طالبان آن‌ها را ردیابی کرده و به‌قتل می‌رساند.
در این نامه آمده است که ادعای پیوستن برخی از همکاران آن‌ها به گروه «داعش»، بخشی از برنامه «خصمانه دشمن» است تا بتواند آن‌ها را به اتهام پیوستن به «داعش» از بین ببرد.
آن‌ها افزوده‌اند هرچند خواهان یک افغانستان باثبات هستند، اما هشدار داده‌اند در صورتی‌که جامعه جهانی به خواست‌ها و تامین حقوق‌بشری سربازان پیشین توجه نکند، برای زنده‌ماندن دست به هرکاری خواهند زد و در چنین شرایطی «خطرات و مسایل غیرقابل پیش‌بینی» رخ خواهد داد.
امضا کنندگان‌ نامه، خطاب به سازمان‎‌های مبارزه علیه تروریسم جهانی، سازمان‌های حقوق‌بشری و بین‌المللی به‌خصوص شورای امنیت سازمان ملل نوشته داده‌اند در صورتی‌که حساب‌شان را با گروه طالبان یک‌طرفه نکنند، ممکن است کشتار جمعی به‌وقوع بپیوندد و سربازان پیشین‌ به‌طرزی فجیع به‌قتل برسند.
بلال کریمی، از سخنگویان طالبان، سه‌شنبه، 2 نوامبر (11 عقرب)، در واکنش به گزارش روزنامه «وال‌ستریت ‌ژورنال» مدعی شد که شاخه خراسان گروه «داعش»، مانند سوریه و عراق در افغانستان وجود فیزیکی ندارد و قادر به سربازگیری نیست.
طالبان تاکنون در پاسخ به نامه‌ نظامیان پیشین واکنش نشان نداده‌ و در مورد نگرانی‌های آن‌ها اظهار نظری نکرده‌ است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала