نظرسنجی جالب مدیر عامل برای فروش 10 درصد سهامش

© REUTERS / Joe SkipperПредприниматель и основатель и SpaceX Илон Маск на пресс-конференции
Предприниматель и основатель и SpaceX Илон Маск на пресс-конференции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2021
عضو شوید
ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا یک نظرسنجی در توییتر برگزار کرده و از فالوورهایش خواسته درباره فروش 10 درصد سهامش در تسلا تصمیم‌گیری کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، ماسک که 170.5 میلیون سهم تسلا را در اختیار دارد، گفته هر نتیجه‌ای که این نظرسنجی داشته باشد، انجام می‌دهد.
ماسک که ثروتمندترین فرد است، در توییتی احتمال فروش 10 درصد از سهامش در تسلا را مطرح کرده و از کاربران خواسته پشتیبانی خودشان از این ایده را مطرح کنند.
بر اساس نتایجی که تا به این لحظه به دست آمده، از میان 2,418,199 رای، 55.8 درصد با فروش سهام تسلا موافق هستند و 44.1 درصد مخالفتشان با چنین موضوعی را اعلام کرده‌اند. ماسک در ادامه همین توییت هم گفته نتیجه نظرسنجی را هرچه که باشد، قبول می‌کند.
ماسک حقوقی از تسلا نمی‌گیرد اما همان سهامش در این کمپانی باعث شده به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شود. 170.5 میلیون سهم مدیرعامل تسلا ارزشی برابر 208.3 میلیارد دالر دارد و 10 درصد آن، 20.8 میلیارد دالر می‌شود. در حالت کلی و طبق اطلاعات دسمبر سال گذشته، ماسک 22.4 درصد از سهام تسلا را در اختیار دارد.
تحلیلگران می‌گویند بدون توجه به نتیجه این نظرسنجی، ماسک برای اینکه بتواند مالیات پرداخت کند، باید بخشی از سهامش را بفروشد. علاوه بر این، کنگره امریکا به دنبال یک طرح پیشنهادی برای دریافت مالیات از دارایی‌های میلیاردها برای کمک به پشتیبانی از طرح‌های اجتماعی و اقلیمی جو بایدن است. گزارشی در گذشته گفته بود که ماسک در سال 2018 هیچ مالیاتی پرداخت نکرده و در سال 2017 تنها 65 هزار دالر مالیات داده است.
در همین راستا، ماسک در توییتی گفته که تنها راه برای پرداخت مالیات، فروش سهام است:
«توجه داشته باشید که من از هیچ جایی حقوق نقد یا پاداش نمی‌گیرم. من تنها سهام دارد، بنابراین تنها راه برای پرداخت شخصی مالیات‌ها، فروش سهام است».
البته این اولین باری نیست که ماسک احتمال فروش بخشی از سهامش در تسلا را مطرح می‌کند. چند روز پیش هم مدیرعامل تسلا گفته بود اگر سازمان ملل ثابت کند که با 6 میلیارد دالر می‌توان مشکل گرسنگی در جهان را برطرف کرد، دست به چنین کاری می‌زند. ماسک هم اکنون طبق شاخص بلومبرگ، ثروتی به ارزش 338 میلیارد دالر دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала