امریکا نباید حقوق بین الملل را نقض کند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب ‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب ‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2021
عضو شوید
خطیب‌زاده: امریکا باید تضمین بدهد که حقوق بین‌الملل را سخره نخواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز طی نشست خبری درباره وضعیت عمومی وزیر امور خارجه پس از ابتلا به کرونا گفت: ایشان با حال عمومی خوب از منزل کارها را دنبال می‌کنند.
خطیب زاده: اصطلاح «دولت فراگیر اسلامی» در سخنان ظریف در دیدار با هیأت طالبان مطرح نشده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2021
خطیب زاده: اصطلاح «دولت فراگیر اسلامی» در سخنان ظریف در دیدار با هیأت طالبان مطرح نشده است
وی درخصوص اظهارات صدراعظم اسرائیل مبنی بر این‌که ایران تهدید موجودیتی برای اسرائیل است؛ گفت: تهدید وجودی اسرائیل وجود این رژیم نامشروع است. این رژیم، خودش، خود مخرب است. اشغال و ترور و سیاست‌های که در پیش گرفته مبنای نامشروع بودن این رژیم متجاوز و اشغالگر است. آنها حد و حدود خود را می‌دانند و پیشتر هم پاسخ خود را گرفته‌اند.
خطیب‌زاده درخصوص اظهارات مشاور امنیت ملی امریکا گفت: ایالات متحده باید بداند عضو برجام نیست و به اعضای دیگر برجام نمی‌تواند اظهارات را منتسب کند و یا در تقاضایی را داشته باشد. بهتر است اول از همه برادری خود را ثابت کند. خوشحالیم این اراده خود را مدام تکرار می‌کنند. شاید برای این است که فراموش نکنند تحریم‌های که توسط دولت قبلی اعمال و توسط این دولت دنبال و برخی اضافه شد، می‌خواهند بردارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала