برنامه جهانی غذا: در آینده نزدیک وضعیت افغانستان مانند جهنم خواهد شد

© Sputnik / Stringer برنامه جهانی غذا: در آینده نزدیک وضعیت افغانستان مانند جهنم خواهد شد
 برنامه جهانی غذا: در آینده نزدیک وضعیت افغانستان مانند جهنم خواهد شد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2021
عضو شوید
برنامه جهانی غذای سازمان ملل هشدار می دهد که وضعیت در شش ماه آینده در افغانستان، فاجعه‌ بار و مانند جهنم روی زمین خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیگ به نقل از رسا نه ها، برنامۀ جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) می‌گوید که قحطی و گرسنگی حدود سه میلیون نفر را در افغانستان تهدید می‌کند.
دیوید بیسلی، مدیر اجراییۀ برنامه جهانی غذا در سفر اخیرش به افغانستان گفت که ۴۵ میلیون نفر در ۴۳ کشور با گرسنگی و قطحی مواجه هستند که از این میان، حدود سه میلیون آن در افغانستان است.
بیسلی افزود که برنامۀ جهانی غذا برای ۲۳ میلیون نفر در افغانستان کمک خواهد کرد. ملل متحد جنگ، تغییر اقلیم و همه‌گیری بیماری کووید۱۹ را در جهان از عوامل عمدۀ گرسنگی و قحطی در جهان عنوان کرده است.
به گفته او، «۹۵ درصد مردم افغانستان غذای کافی ندارند و انتظار می‌رود ۲۳ میلیون نفر به با گرسنگی روبرو شوند». او گفته است که شش ماه آینده «فاجعه‌بار» و مانند «جهنم روی زمین» خواهد بود.
ملل متحد همچنین گفته است که بر اساس گزارش‌های رسانه‌ها، برخی از خانواده‌ها برای زنده ماندن در افغانستان، دست به فروش کودکان شان زده اند.
برنامه جهانی غذا: 15 میلیون شهروند افغانستان در خطر سوء تغذیه قرار دارند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.10.2020
برنامه جهانی غذا: 15 میلیون شهروند افغانستان در خطر سوء تغذیه قرار دارند
پیش از این، ملل متحد هشدار داده بود که تا اخیر سال جاری میلادی، یک میلیون کودک زیر سن پنج سال با سوی تغذیه حاد مواجه خواهند شد در حالی که ۳.۳ میلیون نفر دیگر از این مشکل صحی رنج خواهد برد.
بر اساس پیش‌بینی برنامۀ جهانی غذا برای رسیدگی به نیازمندان در افغانستان ماهانه، ۲۲۰ میلیون دالر نیاز است تا با بخشی از ۲۳ میلیون نفر در زمستان پیش رو کمک صورت گیرد.
برنامۀ جهانی غذا همچنین هشدار داده است که با نزدیک شدن فصل زمستان، مشکلات مردم از ناحیۀ فقر و تنگ‌دستی در نقاط دوردست این کشور بیشتر خواهد شد.
پیش از سقوط افغانستان به دست طالبان، این امیدواری وجود داشت که حکومت اشرف غنی از عهده تهدید زمستان سخت به کمک جامعه جهانی سخت برآید اما با تسخیر قدرت از سوی طالبان این امید نقش برآب  شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала