بلینکن : نخستین سفر نماینده جدید آمریکا برای افغانستان آغاز شد

© REUTERS / Pool / Olivier HosletГоссекретарь США Энтони Блинкен во время выступления в штаб-квартире НАТО в Брюсселе, Бельгия
Госсекретарь США Энтони Блинкен во время выступления в штаб-квартире НАТО в Брюсселе, Бельгия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه آمریکا از آغاز سفر های  توماس وِست، نماینده‌ ویژه جدید این کشوردر امور افغانستان خبر داده می‌گوید که نخستین سفر این مقام آمریکایی به کشور های آسیا و اروپا خواهد بود.
 به گزارش  اسپوتنیک، انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، صبح امروز دوشنبه ( 17 عقرب) در تویتی نوشته است که نخستین سفر توماس وِست به بروکسل خواهد بود، جایی که او با متحدان و شرکای امریکا مشورت خواهد کرد.
 امریکا برای هماهنگی خروج همکاران افغان خود، نماینده جدید معرفی کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2021
امریکا برای هماهنگی خروج همکاران افغان خود، نماینده جدید معرفی کرد
وِست نیز در رشته‌تویتی نوشته است که در جریان این سفر با متحدان و شرکای امریکا در مورد مسیر آینده‌ی افغانستان گفت‌وگو می‌کند. به‌گفته‌ی او، جامعه بین‌المللی باید باهم همکاری کنند تا موثر واقع شوند.
وی همچنین نوشته است: «افتخار می‌کنم که نقش نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان را بر عهده بگیرم. من مشتاقانه منتظر پیشبرد منافع حیاتی امریکا و حمایت از مردم افغانستان هستم.»
آقای وِست به جای زلمی خلیل‌زاد به‌حیث نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان تعیین شده است. خلیل‌زاد در هفته‌ی پایانی ماه میزان سال جاری خورشیدی از مقامش کنار رفت.
خلیل‌زاد در طول مأموریت خود توافق‌نامه‌ی صلح با طالبان را در دوحه امضا کرد. توافق‌نامه‌ای که طالبان را به قدرت رساند، اما انتقادهای زیادی در داخل و خارج از افغانستان برانگیخت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала