تاخت و تاز ترامپ بر جوبایدن در رابطه با نحوه خروج از افغانستان

© REUTERS / Brendan McDermid تاخت و تاز ترامپ بر جوبایدن در رابطه با نحوه خروج از افغانستان
 تاخت و تاز ترامپ بر جوبایدن در رابطه با نحوه خروج از افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2021
عضو شوید
رییس جمهور پیشین امریکا بار دیگر سیاست جوبایدن رییس جمهور کنونی امریکا را بخاطر نحوه خروج از افغانستان مورد انتقاد قرار داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل رسانه ها، دونالد ترامپ تاکید کرد که این مساله به ویژه احتمال استقرار نیروهای چینی در بگرام، فشار سنگین روانی بر امریکا تحمیل کرده است.
Экс-президент США Дональд Трамп - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2021
ترامپ: بایدن 85 میلیارد دالر تجهیزات نظامی را به دست طالبان رها کرد
او در گفتگو با فاکس نیوز یاد آوری کرده که "کاری‌ که آن‌ها (اداره بایدن) با به اصطلاح این عقب‌نشینی انجام دادند، که واقعا تسلیم شدن بود، شرم‌آورترین و وحشتناک‌ترین اقدامی بود که هرگز از نظر روانی از آن رها نمی‌شویم".
ترامپ افزود، ''فراموش نکنید، من کسی هستم که تعداد سربازان (امریکایی در افغانستان) را به 2500 رساندم. من هم بیرون می‌رفتم، اما باید با قدرت بیرون می‌آمدیم."
او همچنین تاکید کرد: "ما نباید از پایگاه بگرام خارج می‌شدیم. این پایگاه در کنار چین قرار دارد و ساعتی با نیروگاه هسته‌این کشور فاصله دارد."
به گفته او، حالا این چین است که این پایگاه را تحت تصرف خود در خواهد آورد.
گفتنی است که اخیراً مایک مک کول نماینده جمهوری‌خواه عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا نیز در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت، پیش بینی می‌کند چین می‌خواهد پایگاه هوایی بگرام در افغانستان را که به گفته او "چشم و گوش" آمریکا در منطقه بود، بگیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала