در هشت ولایت توزیع پاسپورت آغاز می شود

© Sputnik / Pouyaپاسپورت جمهوری اسلامی افغانستان
پاسپورت جمهوری اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2021
عضو شوید
ریاست پاسپورت خبر داد که در ه آیهفتنده در هشت ولایت کشور توزیع پاسپورت آغاز شود و به مرور زمان در تمام ولایت های کشور، توزیع پاسپورت آغاز خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، علم گل حقانی، سرپرست ریاست پاسپورت می گوید که «تصمیم داریم که درهفته آینده در ۸ ولایت مهم، توزیع پاسپورت را شروع کنیم و به دنبال آن تمام ولایات کشور را تحت پوشش قرار دهیم.»
او جزئیاتی در مورد ولایت هایی که قرار است توزیع پاسپورت در آنها آغاز شود، ارائه نکرده است.
افزایش فساد در ریاست پاسپورت طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.11.2021
افزایش فساد در ریاست پاسپورت طالبان
حقانی به پژواک گفته که از ۱۳ میزان تاکنون پاسپورت های افرادی توزیع می شود، که قبل از سقوط نظام جمهوری تمام مراحل اخذ پاسپورت که شامل درخواستی و پروسه بایومتریک را طی کرده بودند.
به گفته وی، تاکنون برای ۹۰ هزار تن پاسپورت توزیع شده است و این روند تا پانزده روز دیگر ادامه دارد. او افزوده که تا حدود پانزده روز آینده، خانه پری فورم پاسپورت به گونۀ آنلاین آغاز می شود.
سرپرست ریاست پاسپورت می گوید که ۹۰۰ هزار پاسپورت موجود است، ۱.۶ میلیون دیگر در کمپنی در حال چاپ است که تا ۲۰ روز آینده انتقال داده می شود که تا یک و نیم سال آینده ضرورت را رفع خواهد کرد. همچنین در نظر دارند تا پس از یک و نیم سال، چهارو نیم میلیون جلد پاسپورت دیگر نیز چاپ کنند.
حقانی خاطرنشان کرد که پاسپورت های جدید نیز با نشان جمهوریت چاپ خواهند شد.
قابل ذکر است که پس از سقوط نظام جمهوری در۲۴ اسد سال روان، روند توزیع پاسپورت توقف یافت اما حکومت جدید این روند را دوباره در ۱۳میزان سال روان از سر گرفت.
سرپرست ریاست پاسپورت ارایه اسناد جعلی و ازدحام بیش از حد مراجعین برای کارکنان ریاست پاسپورت چالش عمده را به بار آوردند.
او دردامه می افزاید:«ما از این­ها جدا می خواهیم تا وقتی که اعلان نکردیم عریضه های جدید را نیارند. نه ازدحام جور کنند نه حق دیگران را تلف کنند چون کار شان اجرا نمی شود.»
در همین حال وی در مورد بازداشت ۴۰ کمیشن کار نیز صحبت کرد و گفت:«۴۰ کمیشن کار را در بیرون دست به دست بازداشت کردیم  که از مردم سه صد تا ۶ صد دالر می گرفتند و مردم را فریب می دادند، امکان دارد که آنها با بعضی از کارمندان در داخل ریاست دست داشتند، کسانی که دست داشته باشند دیگر اینجا کار نمی توانند و یکی دو نفر هم بازداشت شده است.»
وی همچنین در مورد توزیع پاسپورت بر اساس تذکره های کاغذی می گوید :«به اساس فیصله رئیس الوزرا که پاسپورت به تذکره کاغذی داده شود، طوری است که باید تذکره در ریاست ثبت احوال نفوس باید ثبت باشد، باید تذکره جعلی نباشد.»
قابل ذکر است که پس از سقوط نظام جمهوری در۲۴ اسد سال روان، روند توزیع پاسپورت توقف یافت اما حکومت جدید این روند را دوباره در ۱۳میزان سال روان از سر گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала