Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

نابینایی که به کمک مسی و همسرش قادر به خواندن متون شد

© REUTERS / Instagram /Antonela Roccuzzo Аргентинский футболист Лионель Месси и его жена Антонела Рокуццо позируют в своем частном самолете по пути в Париж, Испания
 Аргентинский футболист Лионель Месси и его жена Антонела Рокуццо позируют в своем частном самолете по пути в Париж, Испания  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2021
عضو شوید
لیونل مسی و همسرش به یک نابینا کمک کردند تا به وسیله هوشمند، بتواند متن‌ها را بخواند و زندگی جدید را تجربه کند.
به گزارش اسپوتنیک، در سال های اخیر بارها شاهد نقش آفرینی ستاره‌های بزرگ دنیای فوتبال در امور خیریه بوده‌ایم و لیونل مسی نیز همیشه در رابطه با این دست کمک‌ها پیشقدم بوده است.
ستاره آرجانتینی پاریسن‌‍جرجن تنها در زمین فوتبال نمی‌درخشد بلکه در زمینه کمک های بشردوستانه نیز یکی پیشگامان است و می‌درخشد.
او و همسرش به ادامه کمک‌هایی که در گذشته انجام داده بودند، این بار به نابینایی کمک کردند تا به وسیله هوشمند، متون را بخواند و تحول بزرگی را تجربه کند.
شخص دریافت کنندۀ کمک مسی و آنتونلا روکازو،  پابلو تیرابوشی مرد 36 سالۀ است که بینایی خود را چند روز پس از تولدش به علت زایمان زودرس از دست داد و سال‌های طولانی از عمرش را در تاریکی کامل به سر برد.
او اخیراً با وساطت مسی، از سوی شرکت «اورکم» دستگاهی دریافت کرده توسط آن قادر به خوانش متن شده است.
تیرابوشی در مورد این مورد به رسانه‌ها گفت:" آنها مهربانی زیادی به من داشتند. ماجرا از جایی شروع شد که ویدیویی را از طریق یکی از دوستانم به دست آنتونلا رساندم و مسی از مشکل من باخبر شد. بعد از آن شرکت "اورکم" که با مسی همکاری می کند، با من تماس گرفت. در حقیقت مسی هزینه دستگاهی که از طریق این شرکت تولید می شود و به افراد نابینا یا دچار مشکل بینایی کمک می کند را پرداخته بود و آن وسیله را من دریافت کردم."
وسیلۀ که شرکت اورکم تولید می‌کند و مسی برای پابلو خریداری کرده است، دستگاه دوربینی با هوش مصنوعی با ابعاد 13 مگاپیکسل را دارد که متن‌ها را می‌خواند و از طریق صدا این متون را به گوش افراد نابینا می‌رساند.
 
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала