ایران در رابطه به سفر احمد مسعود به مشهد/ این سفر با آگاهی طالبان صورت گرفت

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2021
عضو شوید
چند روز پس از نشر گزارش‌ها درباره سفر احمد مسعود؛ رهبر «جبهه مقاومت ملی» به ایران، وزارت خارجه این کشور می‌گوید که همه سفرهای مرتبط با افغانستان به ایران، با آگاهی دولت طالبان در کابل انجام می‌شود.
به  گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب‌زاده؛ سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در نشست خبری امروز (17 عقرب)  درباره صحت یا سقم سفر احمد مسعود به ایران، گفت: سفرهای انجام شده با موضوع افغانستان عادی و با آگاهی کابل و دوستان در بخش‌ها و گروه‌های مختلف افغانستانی انجام شده و می شود و هفته گذشته درباره صادرات برق سفری به افغانستان انجام شد.
سخنگوی وزارت خارجه ایران، در پاسخ به پرسشی درباره سفر احمد مسعود به این کشور گفت: «سفرها به ایران با آگاهی کابل و دوستان در جهات مختلف جامعه مدنی و گروه‌های افغانستانی انجام  شده‌است.»
دیدار احمد مسعود با محمد اسماعیل در مشهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.11.2021
دیدار احمد مسعود با محمد اسماعیل خان در مشهد
او افزود هفته‌ای که گذشت در خصوص توافق بین شرکت‌های برق ایران و افغانستان درباره صادرات برق سفری انجام شد. او مشخصاً به سفر رهبر جبهه مقاومت ملی به مشهد اشاره‌ای نکرد.
سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین گفت که کاظمی قمی؛ نماینده ویژه ایران در امور افغانستان به زودی سفری به کابل خواهد داشت و این رفت و آمدها بین کشورهای همسایه در جریان بوده و ادامه خواهد یافت.
هفته گذشته منابع اسپوتنیک، گزارش دادند که احمد مسعود اخیرا به مشهد سفر کرده وبا اسماعیل خان؛ از فرماندهان جهادی افغانستان دیدار کرده است.
تاجیکستان و ایران پس از تسلط طالبان بر ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان تاکید کرده‌اند. تاجیکستان بارها از کابینه قومی طالبان انتقاد کرده و تنش‌ها میان این کشور و طالبان تا حد استقرار نظامیان در دو سوی مرز پیش رفته است. ایران اما روابط خود با طالبان را حفظ کرده و چند مقام ایرانی به افغانستان سفرهایی داشته اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала