راهی مقابله با سویه های مختلف ویروس کرونا در آینده یافت شد

© REUTERS / Phil Nobleکرونا
کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2021
عضو شوید
تیمی از متخصصان در بررسی های خود به نوعی آنتی بادی های دست پیدا کردند که می توانند در خنثی ساختن سویه دلتا و دیگر سویه های کروناویروس موفق عمل کند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از یک مقاله‌ی منتشره در نشریه علمی   Science Translational Medicine  گروهی از متخصصان آمریکایی آنتی بادی را شناسایی کرده اند که می تواند با سویه های مختلف ویروس کرونا از جمله SARS و COVID-19 موفقانه مقابله کند. مقاله ای  متخصصان آمریکایی به یک داروی امیدوارکننده در برابر ویروس کرونا ها اختصاص یافته است.
دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا در پس زمینه واکسیناسیون جمعی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2021
دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا در پس زمینه واکسیناسیون جمعی
دراین مطالعه متخصصان دانشگاه های دوک و کارولینای شمالی نمونه های خون دو بیماری را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند که 17 سال پیش یکی از آنها به ویروس SARS-CoV-1 اصلی و بیمار دومی به COVID-19 مبتلا بودند.
متخصصان موفق به یافتن حدود 1.7 هزار آنتی بادی در خون این دو بیمار شدند. 50 گونه‌ی ازاین آنتی بادی ها قابلیت اتصال به ویروس های SARS-CoV-1 و SARS-CoV-2 نشان دادند که یکی از این آنتی بادی های متقاطع، DH1047، ثابت کرده که به ویژه قوی است -ومی تواند به انواع ویروس های کرونای حیوانی نیز متصل شود.
در آزمایش‌هایی که روی موش‌ها انجام شد، محققان نشان دادند که این آنتی‌بادی به‌طور موثر هم SARS و هم COVID-19 و انواع مختلف آن را خنثی می‌کند. همچنین، نشان داده شده است که آنتی بادی می تواند شدت بیماری را در صورت تجویز قبل و بعد از بیماری کاهش دهد. به گفته محققان، DH1047 ممکن است به عنوان پایه ای برای واکسن های جهانی علیه ویروس کرونا در آینده مد نظرباشد.
به گفته دیوید مارتینز، یکی از محققان، فوق دکترای دانشگاه کارولینای شمالی«شاید بتوان از آنتی بادی علیه ویروس گونه های SARS-CoV-3 یا SARS-CoV-4 نیزاستفاده کرد.
اکنون به نظر می رسد که بتوان سلاح جدیدی را برای مقابله با سویه های کروناویروس کشف کرد. متخصصان معتقدند که آنتی بادی  های کشف شده یکی از موثرترین راه های است که تاکنون برای مقابله با کروناویروس جدید شناسایی شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала