روسیه از نشست نرماندی امتناع ورزید

© Sputnik / Aleksander Scherbak/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی لاوروف وزیرخارجه روسیه
سرگی لاوروف وزیرخارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2021
عضو شوید
روسیه از برگزاری نشستی در قالب نرماندی در 11 نوامبر سال جاری خودداری کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو اظهار داشت که روسیه از برگزاری نشست چهار "نرماندی" در 11 نوامبر خودداری می کند.
اجلاس سران فرمت نرماندی در پاریس /ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.12.2019
چندرسانه ای
اجلاس سران "فرمت نرماندی" در پاریس
لاوروف افزود: «پیش از آن، در رم، چنین پیشنهادی از سوی ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه ارائه شده بود. من به او گفتم که اولاً مایلیم نسبت به پیشنهادات اساسی واکنشی از سوی همکاران ما دریافت کنیم، زیرا این جنبه ماهوی موضوع است که اولویت دارد و نه توافقنامه پروتکل. کمره های تلویزیونی و در نتیجه سیگنالی ارسال می کنند که فرمت نورمندی کار می کند. ما به چنین نمایش های خودنمایی نیاز نداریم».
لاوروف گفت که مسکو از طرف فرانسوی انتظار دارد پیشنهادات دیپلمات های روسی را مطالعه کند. هنوز درباره تاریخ های جدید این دیدار صحبتی نشده است.
هیچ اتفاقی در 11 نوامبر رخ نخواهد داد، ما در مورد تاریخ جدیدی بحث نمی کنیم، در قدم اول به این دلیل که ابتدا باید بفهمیم محصول چنین جلسه و نتیجه آن چه خواهد بود و چقدر نتیجه آن قابل عملی خواهد بود.
پیش از این، لاوروف همچنین اعلام کرد که مسکو از نشست‌های در قالب نرماندی کنار نمی‌رود و کیف به تعهدات خود عمل نمی‌کند. وی یادآور شد که همه آنچه در پایتخت فرانسه مطرح شد، قرار بود توسط جناح اوکراینی انجام شود، اما هیچ کاری نه بر اساس "فرمول اشتاین مایر" و نه برای تعیین وضعیت ویژه دانباس انجام نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала