شیوه راحت تر برای نجات از کووید-19 کشف شد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر شیوه راحت تر برای نجات از کووید-19 کشف شد
شیوه راحت تر برای نجات از کووید-19 کشف شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2021
عضو شوید
دانشمندان کو ریایی جنوبی و ایالات متحده شیوه راحت تر را برای تولید واکسین علیه کووید-19 کشف نمودند.
به گزارش اسپوتنیک، محققین کوریائی جنوبی و ایالات متحده روش جدیدی را برای رساندن مولیکول‌ها به سلول‌های پوست ایجاد کرده‌اند که در اصل مشابه روش کار قوطی‌های طبی است.
مقاله ای دانشمندان که به روش امیدوارکننده ای برای تحویل واکسین علیه کووید-19 اختصاص داده شده است در مجله Science Advances منتشر شده است.
طالبان علاقمندی به واکسین کرونا روسی دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.10.2021
طالبان علاقمندی به واکسین کرونا روسی دارد
برای مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا، واکسین‌های زیادی ساخته شده‌اند که عملکرد مقدار قابل توجهی از آن‌ها بر اساس کار اسیدهای نوکلئیک است. دومی وارد سلول‌های میزبان می‌شود و آنها را مجبور به تولید پروتئین‌های می‌کند که باعث ایجاد پاسخ ایمنی می‌شود. با این حال، اگر اسیدهای نوکلئیک هنگام ترانسفکت شدن محافظت نشوند، به سرعت تجزیه می شوند.
محققین دانشگاه Rutgers و GeneOne Life Science راهی جدید برای رساندن اسیدهای نوکلئیک را یافته اند که به روشی مشابه قوطی های طبی عمل می کند. پس از معرفی DNA با استفاده از پمپ مخصوص، فشار در محل تزریق به کمتر از فشار اتمسفر کاهش می یابد. در همان زمان، مناطق تنش و آرامش در لایه های پوست ایجاد می شود - که منجر به ورود مولکول های DNA به سلول ها می شود.
در آزمایش‌های که روی موش‌ها انجام شد، معرفی یک واکسین DNA علیه ویروس کرونا باعث پاسخ ایمنی قوی شد و 100 برابر قوی‌تر از تزریق معمولی است.
فعلاً محققین فاز دوم آزمایشات کلینیکی در وجود انسان  آغاز کرده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала