صالح: از باج گیری ها زیر نام مالیه باید جلوگیری شود

© Photo / FB/Amrullah salehامرالله صالح
امرالله صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2021
عضو شوید
  معاون پیشین رئیس جمهور افغانستان در توییتی گفته است که از باج گیری بیست فیصد زیر نام مالیه باید جلوگیری شود.
به گزارش اسپوتنیک،امرالله طالح معاون اول حکومت قبلی افغانستان در صفحه تویترش نگاشته است دور زدن گروه تروریستی طالب و اقدام به حمایت مستقیم از معلمین و کارمندان صحی توسط سازمان ملل متحد اقدام و ابتکار نیک است و از آن حمایت می نماییم.
 او همچنین گفته است که از باج گیری بیست فیصد زیر نام مالیه نیز باید جلوگیری گردد.
 به گفته معاون پیشسن ریاست جمهوری افغانستان، گروه طالب در گذشته از معلمین و داکتران بیست درصد در ساحات خود جزیه میگرفتند.
گفتنی است پیش ازاین معاون رئیس جمهور فراری افغانستان از «اشرف غنی» خواست تا مکالمات محرمانه‌اش با نماینده ویژه سابق آمریکا در رابطه با روند صلح را منتشر کند
در آخرین توییت صالح نوشت: «به یاد داشته باشید که افغانستان یک بار دیگر مانند ققنوس قیام خواهد کرد.»
این توییت‌های صالح واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشت، برخی کاربران افغان او و تیمش را مقصر وضعیت افغانستان دانستند و برخی کاربران او را به خاطر رویکرد تندش در قبال پاکستان ستایش کرده‌اند.
تعدادی از کاربران افغان او را رییس جمهوری فعلی افغانستان خوانده و نوشتند که او تنها امید آنها است.
امرالله صالح در آستانه سقوط کابل به دست طالبان، به پنجشیر رفت و از آنجا با احمد مسعود جنگ «جبهه مقاومت ملی» علیه طالبان را رهبری کرد.
پس از مدتی اما طالبان برادر وی را در پنجشیر به قتل رساندند و او همراه با خانواده‌اش از پنجشیر به تاجیکستان رفت.
سفر اخیر مقامات پاکستان به کابل با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شده است، وزیر خارجه پاکستان پس از این سفر علنا اعلام کرد که در این سفر به طالبان مشورت داده تا برای به رسمیت شناخته شدن چی کارهایی را باید انجام دهند.
گفتنی است که پاکستان همواره از سوی مقامات افغانستان و برخی مقامات آمریکایی به حمایت از طالبان متهم شده است، اسلام آباد اما این اتهام را همواره رد می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала