واکنش سازمان ملل به قتل مدافعین حقوق بشر در افغانستان

© Photo / UNAMA.Dariدبورا لاینز، نمایندۀ ویژۀ دبیرکل سازمان ملل متحد
دبورا لاینز، نمایندۀ ویژۀ دبیرکل سازمان ملل متحد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2021
عضو شوید
هیئت سازمان ملل متحد در افغانستان از طالبان خواست تا درباره قتل مدافعین حقوق بشر تحقیق کند.
به گزارش اسپوتنیک، هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) از مقامات طالبان (ممنوعه در روسیه) خواسته است که در مورد کشته شدن دو مدافع حقوق بشر در افغانستان تحقیق کرده و عاملین آنرا به دست عدالت بسپارند.
مفقود شدن مدافعین حقوق بشر که درمورد فابریکه ایوانکا ترامپ تحقیق می‌کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2017
مفقود شدن مدافعین حقوق بشر که درمورد فابریکه ایوانکا ترامپ تحقیق می‌کردند
هیئت سازمان ملل متحد در بیانیه ای در مورد گزارش های مربوط به کشته شدن مدافعین حقوق بشر فروزان صافی در مزارشریف و هجرت الله هوگیانی در جلال آباد عمیقاً نگران است.
در این سند آمده است: "جامعه مدنی-هدف نیست، معافیت از مجازات غیرقابل قبول است."
وزارت داخله جنبش طالبان از دستگیری دو مظنون به دست داشتن در قتل دو زن در شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ در شمال غرب کشور خبر داد.
قاری سعید خوستی، سخنگوی وزارت داخله طالبان در توییتر نوشت: «چهار جسد در یک خانه در ولسوالی خالد ناحیه پنجم مزارشریف پیدا شد و دو تن در پیوند به این رویداد بازداشت شدند».
جزئیات دیگری از این مورد ارائه نشده است.
پیش از این گزارش شده بود که می تواند قتل فروزان صافی، فعالی باشد که در حمایت از حقوق زنان در افغانستان دست داشت. روز شنبه روزنامه گاردین گزارش داد که جسد یک فعال اقتصادی و معلم 29 ساله که از اواخر ماه اکتوبر مفقود شده بود، توسط خانواده اش در سردخانه شهر مزارشریف شناسایی شده است. به گفته خواهرش، چهره این فعال به دلیل تعداد زیاد جراحات مرمی تقریباً غیرقابل تشخیص بوده و عمدتاً از روی لباس شناسایی شده است.
گفته می شود که جسد صافی و یک زن ناشناس دیگر اوایل این هفته توسط طالبان به شفاخانه منتقل شده است. پولیس با بیان اینکه جسد دو مرد نیز در کنار آنها پیدا شده است، احتمال دارد که موضوع انتقام شخصی بوده باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала