لاوروف: امیدواریم طالبان  به تعهدات شان برای آوردن  ثبات در افغانستان پایبند باشند

© Sputnik / PM لاوروف: امیدواریم طالبان  به تعهدات شان برای آوردن  ثبات در افغانستان پابند باشند
 لاوروف: امیدواریم طالبان  به تعهدات شان برای آوردن  ثبات در افغانستان پابند باشند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.11.2021
عضو شوید
 وزیر امور خارجه روسیه گفت که کشورش امیدوار است که طالبان به تعهدات و وعده های‌شان در مورد تأمین ثبات در افغانستان پایبند باشند.
 به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که "طالبان" (گروه تحت تحریم سازمان ملل به جهت فعالیت تروریستی) اوضاع افغانستان را به ثبات برساند و اجازه سرریز شدن تهدیدات به خارج از این کشور را ندهند.
 لاوروف: روسیه به کمک های بشردوستانه به افغانستان ادامه می دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2021
لاوروف: روسیه به کمک های بشردوستانه به افغانستان ادامه می دهد
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در پایان دیدار با پل ریچارد گالاگر رئیس بخش روابط با کشورها در واتیکان گفت:" ما رویکردهای مشترکی در زمینه حل و فصل اوضاع افغانستان داریم. امیدواریم که تمام اقدامات و اهداف اعلام شده از سوی "طالبان"، عملی شوند، از جمله در زمینه ایجاد ثبات در افغانستان، مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر، و همچنین سرریز شدن تهدیدات و جریانات مناقشه ای به دیگر کشورها، ایجاد دولت فراگیر متشکل از تمام گروه های قومی و سیاسی."
گفتنی است، اوایل ماه آگست، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند و در 15 آگست بدون هیچگونه درگیری وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است.
 در دو هفته آخر ماه آگست از فرودگاه کابل که تحت حمایت ارتش آمریکا بود، شهروندان غربی و افغان‌هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند. در شب 31 آگست، ارتش ایالات متحده فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نزدیک به 20 ساله نظامی ایالات متحده در افغانستان پایان داد. در اوایل ماه سپتامبر، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در دوره اول حکومت طالبان به عنوان وزیر امور خارجه فعالیت می کرد، اعلام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала