پیش بینی  خشکسالی فاجعه بار "روز قیامت" برای جهان

© Photo / Twitter/Alexander GerstЗасуха в Центральной Европе с борта МКС
Засуха в Центральной Европе с борта МКС - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.11.2021
عضو شوید
گرمایش جهانی احتمال بروز خشکسالی برای آفریقای جنوبی را افزایش داده است.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه استنفورد در یک مطالعه  دریافتند که گرم شدن کره زمین احتمال وقوع خشکسالی شدید روز قیامت را مانند آنچه در آفریقای جنوبی در سال 2018 رخ داد، 5 تا 6 برابر بیشتر نموده است.
خشکسالی خطرناک تمام بشریت را تهدید می کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.11.2021
خشکسالی خطرناک تمام بشریت را تهدید می کند
نتایج این مطالعه در مجله Climatic Change منتشر شده است.
با توجه به خشکسالی فاجعه بار سال 2018 و تخلیه مخازن، ساکنان کیپ تاون مجبور به صرفه جویی در مصرف آب برای به تعویق انداختن به اصطلاح "روز صفر" که دیگر شهر به آب آشامیدنی دسترسی نخواهد داشت، شدند. برای پیش بینی رویدادهای مشابه در آینده، دانشمندان تغییرات دمای هوای سطحی فصلی و بارش در قرن بیست و یکم در آفریقا را مدلسازی کرده اند.
در سناریویی که در آن کشورها هیچ تلاشی برای جلوگیری از وضعیت موجود انجام نمی دهند، احتمال 50 درصدی وجود دارد که دمای اواسط قرن در غرب، مرکز و جنوب آفریقا سه برابر بیشتر از دامنه تغییرپذیری فعلی باشد. در عین حال، خطر کاهش میزان بارندگی 3-4 برابر بیشتر از خطر افزایش خود به خودی بارندگی است.
اگر اهداف توافق پاریس برای جلوگیری از افزایش دما تا 1.5 درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن تا سال 2100 محقق شود، خطرات برای آفریقای جنوبی 30 سال به تعویق خواهد افتاد  و این کشور فرصت خواهد داشت تا برای خشکسالی بعدی آماده شود. در غیر آن، جهت جلوگیری از شروع «روز صفر»  لازم است اقدامات عاجل برای صرفه جویی در مصرف آب انجام شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала