آمریکا: پناهجویان افغان از پرداخت هزینه برای تهیه اسناد معاف می‌شوند

© AP Photo / Matthias Schraderآمریکا: پناهجویان افغان از پرداخت هزینه اسناد معاف خواهند شد
آمریکا: پناهجویان افغان از پرداخت هزینه اسناد معاف خواهند شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.11.2021
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا پناهجویانی را که تخلیه نموده است، از پرداخت مصارف تهیه اسناد معاف نموده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد که پناهندگانی را که بر اساس برنامه دولت رئیس جمهور جو بایدن وارد آمریکا شده اند از پرداخت اسناد مهاجرت معاف می‌دارد.
دربیانیه‌ی که در وبسایت وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده آمده است که این وزارتخانه از 30 جولای 2021 افرادی را که از افغانستان تخلیه شده و براساس برنامه کمک های بشردوستانه وزارت خارجه ایالات متحده، اجازه ورود به آمریکا را پیدا کرده اند، از پرداخت هزینه های درخواست اسناد مهاجرتی معاف می‌دارد و روند تشکیل پرونده های شان راساده می‌کند.  
سفیر پیشن بریتانیا از فاجعه بشری در افغانستان هشدار داد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2021
روایت جوانی که  از جاغوری "غزنی" با هواپیما های تخلیه آمریکا به ایتالیا رسید
در این بیانیه آمده است که آنها پناهندگانی را که درخواست استخدام در کار و همچنین برای دریافت گرین کارت - کارت هویتی که حق اقامت دائم در ایالات متحده را تأیید می کند، از پرداخت پول معاف می‌دارد.
 شبکه تلویزیونی ABC گفته است که اندازه پرداخت برای درخواست استخدام 410 دالر و هزینه تهیه اسناد  1225 دالر است.
گفتنی است، اوایل ماه آگست، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند و در 15 آگست بدون هیچگونه درگیری وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است.
 بر اساس گزارش واشنگتن پست، از تاریخ 17 آگست سال جاری، بیش از 60 هزار افغان از میان افرادی که در زمان خود به نیروهای آمریکایی کمک های مختلفی می کردند، به ایالات متحده منتقل شده اند. در 7 اکتبر، پنتاگون گزارش داد که دولت ایالات متحده تخلیه شهروندان افغان را از سر گرفته است.
شایان ذکر است که در دو هفته آخر ماه آگست از فرودگاه کابل که تحت حمایت ارتش آمریکا بود، شهروندان غربی و افغان‌هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند. در شب 31 آگست، ارتش ایالات متحده فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نزدیک به 20 ساله نظامی ایالات متحده در افغانستان پایان داد. در اوایل ماه سپتامبر، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در دوره اول حکومت طالبان به عنوان وزیر امور خارجه فعالیت می کرد، اعلام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала