سخنگوی طالبان از احتمال مشارکت زنان در کابینه سخن گفت

© AP Photo / Rahmat Gulسخنگوی طالبان از احتمال مشارکت زنان در کابینه سخن گفت
سخنگوی طالبان از احتمال مشارکت زنان در کابینه سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.11.2021
عضو شوید
 سخنگوی طالبان در اظهاراتی بیان داشته است که این گروه احتمال مشارکت زنان در حکومت جدید را رد نمی‌کند.
 به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی رسمی گروه طالبان (جنبش ممنوع در روسیه) می‌گوید که مقامات جدید افغانستان مانع مشارکت زنان در حکومت موقت نیستند.
زنان معترض: حق کار و آموزش، حق اساسی ماست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.10.2021
زنان معترض در کابل : سکوت جهان شرم‌آور است + ویدئو
مجاهد روز سه شنبه (18 عقرب) در صحبت با شبکه تلویزیون – 1 گفت: در صورت لزوم و در صورت عدم وجود مشکلات شرعی، زنان می توانند در کابینه وزیران شرکت کنند.
سخنگوی طالبان همچنین در مورد مشارکت شخصیت ها و نخبگان سیاسی سابق در حکومت جدید، گفت: «هیچ یک از شخصیت های سیاسی در دولت سابق افغانستان در ساختار سیاسی آینده جای نخواهند داشت».
از سوی هم جامعه جهانی تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان با حضور تمامی اقوام را یکی از شروط اصلی برای به رسمیت شناختن احتمالی کابینه طالبان مطرح می کند.
گفتنی است، اوایل ماه آگست، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند و در 15 آگست بدون هیچگونه درگیری وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است.
 در دو هفته آخر ماه آگست از فرودگاه کابل که تحت حمایت ارتش آمریکا بود، شهروندان غربی و افغان‌هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند. در شب 31 آگست، ارتش ایالات متحده فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نزدیک به 20 ساله نظامی ایالات متحده در افغانستان پایان داد. در اوایل ماه سپتامبر، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در دوره اول حکومت طالبان به عنوان وزیر امور خارجه فعالیت می کرد، اعلام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала