سفیر پاکستان: احتمال درگیری میان طالبان افغان و طالبان پاکستانی موجود است

© Photo / Qahar.Bوزیر خارجه طالبان با سفیر پاکستان دیدار کرد
وزیر خارجه طالبان با سفیر پاکستان دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.11.2021
عضو شوید
سفیر پاکستان در کابل، گفته است که اگر مذاکرات صلح با تحریک طالبان پاکستانی به شکست مواجه شود، طالبان افغان اقدام نظامی خواهند کرد.
 به گزارش اسپوتنیک، منصور‌احمد خان، سفیر پاکستان در کابل، به یک رسانه پاکستانی گفته است که در صورت شکست مذاکرات صلح میان دولت این کشور و تحریک طالبان پاکستانی، طالبان افغانستانی علیه آنان اقدام نظامی خواهند کرد.
قریشی  طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2021
متقی در آینده نزدیک به دعوت قریشی به پاکستان می‌رود
وی به این رسانه گفته است: «من نمی‌توانم گزارش‌های گفت‌وگو میان پاکستان و تحریک طالبان پاکستان را تأیید یا تکذیب کنم.»
احمد خان خاطرنشان کرده است که تعامل با تحریک طالبان پاکستان باید در چارچوب تلاش‌های ضد تروریسم و استراتژی مورد توافق دو طرف انجام شود.
سفیر پاکستان افزوده که حکومت سرپرست طالبان به ما اطمینان داده است که به هیچ گروهی اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه پاکستان را نخواهد داد.
در همین حال، اکسپرس تربیون گزارش داده است که حکومت پاکستان با تحریک طالبان پاکستان پس از مذاکرات صلح، بر سر آتش‌بس یک‌ماهه توافق کرده‌اند.
در این گزارش آمده است که سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله حکومت سرپرست طالبان، نقش میان‌جی را میان حکومت پاکستان و تحریک طالبان این کشور ایفا کرده است.
پیش از این نیز گزارش‌هایی مبنی بر آغاز گفت‌وگوها میان حکومت پاکستان و تحریک طالبان با پا‌در‌میانی حکومت سرپرست طالبان در افغانستان به نشر رسیده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала