طالبان: حمایت آمریکا از مقاومت توافق دوحه را نقض می کند

© @https://twitter.com طالبان: حمایت آمریکا از مقاومت توافق دوحه را نقض می کند
  طالبان: حمایت آمریکا از مقاومت توافق دوحه را نقض می کند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.11.2021
عضو شوید
سخنگوی طالبان می گوید که حمایت احتمالی آمریکا از جبهه مقاومت افغانستان به معنی نقض توافقات دوحه خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد سخنگوی رسمی جنبش طالبان (گروه تحت تحریم سازمان ملل به جهت فعالیت تروریستی) می گوید؛ آمریکا در صورتی که از جبهه مقاومت افغانستان به رهبری احمد مسعود حمایت کند، این کشور توافقات دوحه را نقض کرده است.
مجاهد در گفت و گو با شبکه یک تی وی نیوز افغانستان گفت که اگر آمریکا اقدام به حمایت از جبهه مقاومت افغانستان کند، توافقات منعقده در دوحه دیگر غیر معتبر خواهد بود، و چنین توافقاتی کارایی نخواهد داشت.
سخنگوی طالبان از احتمال مشارکت زنان در کابینه سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.11.2021
سخنگوی طالبان از احتمال مشارکت زنان در کابینه سخن گفت
لازم به یادآوری است که آمریکا و طالبان در فبروری 2020 پس از ماه ها مذاکره توافقنامه صلح را در دوحه به امضا رساندند. این توافق شامل خروج نیروهای خارجی از افغانستان ظرف مدت 14 ماه و همچنین آغاز گفت و گوهای بین الافغانی پس از تبادل زندانیان بود.
گفتنی است که در ماه آگست، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند، در آگست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است. در دو هفته آخر ماه آگست از فرودگاه کابل که تحت حمایت ارتش آمریکا بود، شهروندان غربی و افغان‌هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند. در شب 31 آگست، ارتش ایالات متحده فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نزدیک به 20 ساله نظامی ایالات متحده در افغانستان پایان داد. در اوایل ماه سپتامبر، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در دوره اول حکومت طالبان به عنوان وزیر امور خارجه فعالیت می کرد، اعلام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала