لاوروف: تهدیدات ناشی از افغانستان پیوسته تحلیل و بررسی می شود

© Sputnik / Vladimir Gerdo  /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: تهدیدات ناشی از افغانستان پیوسته تحلیل و بررسی می شود
لاوروف: تهدیدات ناشی از افغانستان پیوسته تحلیل و بررسی می شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.11.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه گفت، روسیه و قزاقستان به طور منظم تهدیدات تروریستی و مواد مخدر ناشی از افغانستان را مشترکا تجزیه و تحلیل می کنند.
 به گزارش اسپوتانیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مقاله ای در روزنامه "راسیسکایا گازیتا" نوشت: "ما به طور منظم تهدیدات تروریستی و مواد مخدر ناشی از افغانستان را با یکدیگر تجزیه و تحلیل می کنیم. ما در مورد مواضع مقامات فعلی این کشور در راستای حل و فصل پایدار بین الافغانی و حذف چالش های مختلف در مرزهای جنوبی کشورهای آسیای میانه، گفتگو می کنیم."
سرپرست وزارت خارجه با نماینده قزاقستان دیدار کرد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2021
دیدار سرپرست وزارت خارجه طالبان با نماینده قزاقستان در کابل
وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که اقدامات هماهنگ مسکو و نورسلطان این امکان را فراهم می کند تا سطح لازم امنیتی، تخطی ناپذیری مرزهای روسیه و قزاقستان و همچنین نزدیک ترین متحدان ما را تضمین کند.
وی در ادامه تصریح کرد: "این امر به ویژه در مواجهه با وضعیت ناپایدار نظامی-سیاسی در جنوب آسیا، خاورمیانه و منطقه آسیا-اقیانوسیه حائز اهمیت است."
گفتنی است، اوایل ماه آگست، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند و در 15 آگست بدون هیچگونه درگیری وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است.
 در دو هفته آخر ماه آگست از فرودگاه کابل که تحت حمایت ارتش آمریکا بود، شهروندان غربی و افغان‌هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند. در شب 31 آگست، ارتش ایالات متحده فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نزدیک به 20 ساله نظامی ایالات متحده در افغانستان پایان داد. در اوایل ماه سپتامبر، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در دوره اول حکومت طالبان به عنوان وزیر امور خارجه فعالیت می کرد، اعلام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала