پاکستان گندم و برنج را به افغانستان ارسال می کند

© @https://twitter.comتنش‌های لفظی کابل-اسلام‌آباد و نقش پارلمان پاکستان در روند صلح افغانستان
تنش‌های لفظی کابل-اسلام‌آباد و نقش پارلمان پاکستان در روند صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.11.2021
عضو شوید
دولت پاکستان برای کمک به شهروندان افغانستان یک محموله گندم و برنج به افغانستان ارسال می کند.
به گزارش اسپوتنیک، فواد چودری، وزیر اطلاع رسانی و رادیو و تلویزیون پاکستان روز سه شنبه طی یک نشست خبری اعلام کرد که کشورش برای کمک به شهروندان افغانستان محموله‌ی گندم و برنج به افغانستان ارسال می کند.
پاکستان برای بررسی مسائل پناهندگان افغانستانی کارگروه ویژه تشکیل داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2021
پاکستان برای بررسی مسائل پناهندگان افغانستانی کارگروه ویژه تشکیل داد
چودری گفت: "ما آماده ایم تا تمام اقدامات ممکن را برای کمک به مردم افغانستان انجام دهیم. به همین منظور، دولت پاکستان امروز تصمیم گرفته است که گندم و برنج کافی را به افغانستان ارسال کند."
چودری افزود: "ما همچنین اقداماتی را برای تسهیل واردات محصولات افغانستان به پاکستان انجام می دهیم. ما تمام مالیات ها بر واردات کالا را از افغانستان کاهش داده ایم."
چودری خاطرنشان کرد که پاکستان در نظر دارد ماه آینده میزبان کنفرانس وزرای خارجه در اسلام آباد باشد که در آن می خواهد از کشورهای مسلمان بخواهد "با مردم افغانستان متحد شوند و به آنها کمک کنند."
گفتنی است که در ماه آگست، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند، در آگست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است. در دو هفته آخر ماه آگست از فرودگاه کابل که تحت حمایت ارتش آمریکا بود، شهروندان غربی و افغان‌هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند. در شب 31 آگست، ارتش ایالات متحده فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نزدیک به 20 ساله خود در افغانستان پایان داد. 
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала