افغانستان همچنان بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر جهان است

© Sputnik / Sergey Guneevافغانستان همچنان بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر جهان است
افغانستان همچنان بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر جهان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.11.2021
عضو شوید
دبیر شورای امنیت روسیه گفت که افغانستان همچنان بزرگترین تولید کننده تریاک در جهان است.
به گزارش اسپوتنیک، نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه به خبرنگاران در دهلی نو گفت که افغانستان همچنان بزرگ‌ترین تولید کننده تریاک در جهان است و 90 درصد بازار جهانی را تامین می‌کند.
 پاتروشف در مورد موفقیت های بین المللی در افغانستان خبر داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.11.2021
پاتروشف از موفقیت های بین المللی در افغانستان خبر داد
وی گفت: درآمد قاچاق مواد مخدر و جمع‌آوری مالیات از گروه‌های جنایی سازمان یافته که در تولید و توزیع مواد مخدر دخیل هستند، همچنان منابع اصلی تامین مالی برای فعالیت‌های تروریستی است. افغانستان همچنان بزرگ‌ترین تولید کننده تریاک در جهان است و تا 90 درصد بازار جهانی را تامین می‌کند.
هند روز چهارشنبه دهم نومبر میزبان نشست امنیتی منطقه‌ای در مورد افغانستان است و در این نشست که به سطح مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه برگزار می‌شود، تحولات در افغانستان پس از مسلط شدن طالبان بر این کشور بررسی می‌شود.
هند از مقام‌های روسیه، ایران، چین، پاکستان، تاجیکستان و ازبیکستان برای شرکت در این نشست دعوت کرده است، اما پاکستان گفته است که در این نشست شرکت نمی‌کند.
پس از آنکه دولت بایدن پایان عملیات نظامی امریکا در افغانستان و آغاز خروج نیروهایش را اعلام کرد، طالبان حمله‌ای را علیه نیروهای دولتی افغانستان آغاز کردند. در 15 اگست، طالبان بدون مواجهه با هیچ مقاومتی وارد کابل شدند و ظرف چند ساعت، کنترل کامل پایتخت افغانستان را به دست گرفتند. اشرف غنی، رئیس جمهور وقت افغانستان، گفت که برای جلوگیری از خونریزی، از سمت خود کناره گیری کرده و متعاقباً از کشور گریخته است.
در 6 سپتمبر، طالبان گفتند که کنترل کل کشور را به دست گرفته‌اند و یک روز بعد، حکومت موقت جدید خود را اعلام کردند. با این حال، این دولت هنوز به طور رسمی توسط هیچ یک از کشورهای جهان به رسمیت شناخته نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала