ایران به جامعه جهانی: به افغان‌ها کمک کنید تا به مرزهای ما نیایند

CC BY 4.0 / IRNA / احمد وحیدی
احمد وحیدی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.11.2021
عضو شوید
وزیر داخله ایران با اشاره به موج جدید مهاجرت افغان‌ها به این کشور از کشورهای جهان خواسته به افغانستان کمک کنند تا افغان‌ها مجبور نشوند خود را به مرزهای ایران برسانند.
به گزارش اسپوتنیک، احمد وحیدی؛ وزیر داخله ایران روز سه‌شنبه، 18 عقرب در بیاناتی اظهار داشته است که  در صورتی که برای حل بحران اقتصادی افغانستان کمک نشود، موج تازه مهاجران نه تنها ایران بلکه کشورهای اروپایی را نیز تهدید خواهد کرد.
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2021
ایران در رابطه به سفر احمد مسعود به مشهد/ این سفر با آگاهی طالبان صورت گرفت
او افزود: «خوب ما چه کار کنیم. چرا کمک برای افغان‌ها هم‌رسانی نمی‌شود؟‌ چرا پول‌های‌شان بسته شده؟‌ کمکی که آنها را در آنجا نگهدارد، کمکی که آنها مجبور نشوند خانه و کاشانهٔ‌شان را رها کنند و بیایند لب مرزها.»
این مقام ارشد امنیتی ایران همچنین تایید کرد که روزانه هزاران مهاجر از افغانستان تلاش می‌کنند تا با عبور از مرز وارد قلمرو ایران شوند.
او گفت که «ما روزانه چند هزار نفر مراجعه کننده در مرز‌های خودمان با افغانستان داریم» و اگر این مهاجرت‌ها در ایران باقی نماند، به ترکیه و از آنجا به کشورهای اروپایی می‌روند.
به گفته آقای وحیدی، ایران در حال حاضر میزبان 3.5میلیون مهاجر از افغانستان است و پس از آنکه طالبان در اوسط ماه اگست سال روان میلادی بر کابل مسلط شدند،‌ بسیاری از شهروندان افغانستان سعی می کنند کشور‌شان را ترک کنند.
هشدار ایران از احتمال موج تازه مهاجرت‌ها از افغانستان به کشور‌های اروپایی در حالی بیان شده است که سازمان‌های بین المللی از جمله ملل متحد در ماه‌های اخیر از احتمال بروز بحران انسانی در افغانستان هشدار داده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала