روسیه: تمام اقشار جامعه افغانستان باید در ساختار قدرت  گنجانده شوند

© Fotolia / yulenochekkکاخ کرملین مسکو
کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.11.2021
عضو شوید
 دبیر شورای امنیت روسیه به ایجاد یک دولت فراگیر که دربرگیرنده تمام اقشار جامعه افغانستان باشد، تأکید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه در سومین اجلاس گفت‌وگوی منطقه ای در دهلی نو گفت، ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان شرط اصلی پروسه آشتی ملی موفق در آن کشور است.  
 پاتروشف در مورد موفقیت های بین المللی در افغانستان خبر داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.11.2021
پاتروشف از موفقیت های بین المللی در افغانستان خبر داد
در نشست دهلی نو مشاوران امنیت ملی کشور های شرکت کننده بر ضرورت تشکیل یک حکومت باز و واقعاً فراگیر که نماینده اراده کل مردم افغانستان و متشکل از نمایندگان تمام نیروهای اصلی قومی - سیاسی باشد، تاکید کردند.
سرویس مطبوعاتی دستگاه شورای امنیت روسیه پس از نشستی در دهلی نو اعلام کرد که گنجاندن همه اقشار جامعه در ساختار اداری و سیاسی، نیاز مبرم و شرط اساسی برای روند موفق آشتی ملی در افغانستان است.
گفتنی است، سومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای صبح امروز چهارشنبه با مشارکت دبیران و مشاوران امنیت ملی هند، روسیه، ایران، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، قرقیزستان و قزاقستان در دهلی‌نو به منظور رایزنی پیرامون آخرین تحولات امنیتی منطقه به میزبانی هند در دهلی‌نو پایتخت این کشور آغاز شد.
آژانس امنیت ملی و دبیران شورای امنیت این هشت کشور در بیانیه‌های افتتاحیه کوتاه خود بر تلاش‌های جمعی برای مقابله با تهدیداتی مانند تروریسم و قاچاق مواد مخدر که از افغانستان سرچشمه می‌گیرد و ارائه کمک‌های بشردوستانه به این کشور قبل از آغاز فصل زمستان تاکید کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала