طالبان: ارتش قوی 150 هزار نفری ایجاد می‌کنیم

© https://twitter.comطالبان درغور از مردم یک‌ونیم میلیون خون‌بها خواسته اند
طالبان درغور از مردم یک‌ونیم میلیون خون‌بها خواسته اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.11.2021
عضو شوید
سخنگوی فرماندهی نیروهای مسلح طالبان روز چهارشنبه در بیانیه‌ای از قصد این گروه (ممنوع در روسیه)  برای بسیج 150 هزار نفر در ارتش جدید در حال تشکیل صحبت کرد. 
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از الجزیره قطریک سخنگوی طالبان در صحبت با این شبکه تلویزیونی گفت: ما [طالبان] تشکیل ارتش اسلامی را آغاز کرده‌ایم، این روند ادامه دارد. سخنگوی فرماندهی ارتش خاطرنشان کرد که گروه طالبان آماده است« نظامیان سابق را اما به شرطی که در فساد دخالت نداشته باشند در ارتش جدید استخدام کند.»
نظامیان سابق افغانستان: ادعای پیوستن به «داعش» توطئه برای کشتن ماست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2021
نظامیان سابق افغانستان: ادعای پیوستن به «داعش» توطئه برای کشتن ماست
مولوی فصیح الدین، رئیس ستاد ارتش افغانستان،  نیز چندی پیش به رسانه‌ها گفته بود که آن‌ها ارتش منظمی خواهند ساخت و در آن از سربازان و افسران ارتش سابق نیز استفاده خواهند کرد.
این سخنگوی طالبان با اشاره به مقاومت مسلحانه در برابر طالبان گفت که به عقیده او "برخی گروه ها می خواهند در کشور هرج و مرج ایجاد کنند، اما پس از پیروزی طالبان نیروهای آنها کاهش یافته است."
 وی اذعان کرد که تشکیلات گروه تروریستی داعش (ممنوع در فدراسیون روسیه) "در برخی مناطق افغانستان حضور دارند و ثبات را تهدید می کنند."
محمد یعقوب مجاهد، وزیر دفاع طالبان نیز به‌تازگی نام‌ لشکر‌های این وزارت را تغییر داده است. لشکر عملیات خاص به لشکر مرکزی‌، لشکر 209 شاهین در شمال افغانستان به نام لشکرالفتح و لشکر 207 هرات به نام لشکر الفاروق تغییر نام پیدا کرده است. این تغییر نام با واکنش افکار عمومی در رسانه‌های اجتماعی روبه‌رو شده است. برخی از شهروندان افغانستان می‌گویند نام‌های گذشته رابطه مستقیم با فرهنگ زبانی و جغرافیایی مردم داشت، اما نام‌های جدید بیشتر جنبه ایدئولوژیک دارند و ربطی به تاریخ و جغرافیای افغانستان ندارند.
همزمان با تسلط طالبان در 15 آگست بر کابل، ارتش ملی افغانستان، با بیش از صد هزار سرباز که در دو دهه توسط آمریکا و ناتو تربیت و تجهیز شد، فروپاشید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала