ابراز امیدواری وزارت خارجه روسیه به همکاری موثر با امریکا در مسئله افغانستان

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر ابراز امیدواری وزارت خارجه روسیه به همکاری موثر با امریکا در مسئله افغانستان
ابراز امیدواری وزارت خارجه روسیه به همکاری موثر با امریکا در مسئله افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.11.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه نسبت به همکاری موثر بین مسکو و واشنگتن در زمینه افغانستان ابراز امیدواری کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه، 10 نوامبر) گفت که روسیه امیدوار به همکاری موثر با امریکا در مسئله افغانستان است.
بیانیه پایانی نشست دهلی؛ تاکید بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.11.2021
بیانیه پایانی نشست دهلی؛ تاکید بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان
وی گفت: بیاینه نماینده ویژه امریکا برای افغانستان درباره لزوم همکاری با روسیه و چین برای ایجاد ثبات در افغانستان را دیدیم، اظهاراتی که حاوی نشانه های مثبتی است، خواستار و امیدوار به ادامه همکاری ها با امریکا در قالب ساز و کار «تروئیکای گسترش‌یافته» (روسیه، امریکا، چین و پاکستان) و فرمت مسکو در مورد افغانستان هستیم.
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا در 14 اپریل اعلام کرد، که تصمیم گرفته است به عملیات در افغانستان پایان دهد، عملیاتی که به طولانی ترین عملیات نظامی خارج از کشور در تاریخ امریکا تبدیل شد. امریکا این جنگ را در اکتوبر سال 2001 آغاز کرد. خروج نیروهای امریکایی در ماه می آغاز شد و تا اوایل سپتمبر به پایان رسید. در اوج عملیات امریکا در سال 2010-2013، تعداد نیروهای غربی در افغانستان از 150 هزار نفر گذشت. واحدهای اصلی جنگی امریکا و ناتو در سال 2014 از افغانستان خارج شدند.
پس از اعلام آمادگی امریکا برای خروج نیروهایش، طالبان عملیات گسترده‌ای را برای کنترول افغانستان آغاز کردند. در 15 اگست، اشرف غنی فرار کرد و طالبان بدون درگیری وارد کابل شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала