تاکید بر هماهنگی در افغانستان از سوی شرکت کنندگان نشست دهلی

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر تاکید بر هماهنگی در افغانستان از سوی شرکت کنندگان نشست دهلی
تاکید بر هماهنگی در افغانستان از سوی شرکت کنندگان نشست دهلی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.11.2021
عضو شوید
دبیر شورای امنیت روسیه گفت، که شرکت کنندگان در نشست دهلی نو برای افغانستان بر روی هماهنگی برای این کشور توافق کردند. 
بیانیه پایانی نشست دهلی؛ تاکید بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.11.2021
بیانیه پایانی نشست دهلی؛ تاکید بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان
روز سه شنبه دهلی نو میزبان «گفتگوی دهلی درباره امنیت منطقه ای در افغانستان» در سطح مشاوران امنیت ملی بود. در این نشست نمایندگانی از کشورهای هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبیکستان حضور داشتند.
او گفت: شرکت کنندگان در نشست چندجانبه دبیران شوراهای امنیت حمایت قاطع خود را از یک افغانستان صلح آمیز و باثبات اعلام کردند. آنها بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور تاکید کردند.
پاتروشف گفت: "ما بر هماهنگی بیشتر کشورها در افغانستان توافق کردیم. در درجه اول در زمینه مبارزه با تروریسم و ​​افراط گرایی، قاچاق غیرقانونی، مواد مخدر و مهاجرت بی رویه. ما بر اهمیت ارائه کمک های فوری بشردوستانه به مردم افغانستان تاکید کردیم.
به گفته پاتروشف، شرکت کنندگان در نشست خاطرنشان کردند، که سازمان ملل متحد نقش محوری و مهم را در حل و فصل وضعیت افغانستان ایفا می کند.
پاتروشف افزود: با در نظر گرفتن این واقعیت که اکثر شرکت کنندگان در رویداد امروز اعضای سازمان همکاری شانگهای هستند، ما در مورد استفاده موثرتر از ابزارهای قانونی سازمان همکاری شانگهای در این زمینه توافق کردیم.
دبیر شورای امنیت روسیه گفت: «نه تنها حل و فصل مسئله در افغانستان، بلکه امنیت و رفاه تعدادی از کشورها، از جمله روسیه، به موقع و مؤثر بودن تعامل ما بستگی دارد».
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала