سالیوان: کمک به افغانستان از طریق سازمان‌های غیردولتی صورت می‌گیرد

© REUTERS / EVELYN HOCKSTEINسالیوان: کمک به افغانستان از طریق سازمان‌های غیردولتی صورت می‌گیرد
سالیوان: کمک به افغانستان از طریق سازمان‌های غیردولتی صورت می‌گیرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.11.2021
عضو شوید
مشاور امنیت ملی دولت آمریکا گفت، کشورش تا زمانی که طالبان به تعهداتش از جمله تشکیل دولتی فراگیر عمل نکند، به طور مستقیم کمک مالی به دولت طالبان ارائه نخواهد کرد.
 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "طلوع نیوز" جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا به سی.ان.ان گفت که آمریکا تنها بر ارائه کمک مالی از طریق سازمان های بین المللی و غیر دولتی به مردم افغانستان تمرکز خواهد کرد.
سالیوان گفت: ما هنوز در موقعیتی نیستیم که بتوانیم مستقیماً به رهبران فعلی در افغانستان پول بدهیم، تا زمانی که شاهد بهبود قابل توجه رویکرد آنها در قبال همه چیز، از دولت فراگیر گرفته تا سایر عناصری که مرتباً با آنها بر سرشان گفتگو می کنیم، باشیم. تمرکز ما همچنان بر ارائه اعتبارات به سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های غیردولتی خواهد بود.
احمد وحیدی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.11.2021
ایران به جامعه جهانی: به افغان‌ها کمک کنید تا به مرزهای ما نیایند
در این میان، تحلیلگران سیاسی و اقتصادی افغانستان معتقدند که در صورت عدم آزادسازی دارایی‌های خارجی این کشور، هیچ کمک بین المللی مانع از بحران اقتصادی افغانستان نمی شود.
طالبان بارها گفته روی یک حکومت فراگیر کار خواهد کرد و تغییراتی در کابینه دیده خواهد شد.
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت: ما تلاش خواهیم کرد تا آنگونه که مردم می‌خواهند در کابینه تغییرات ایجاد کنیم. کابینه شامل تمام قومیت ها و شخصیت‌های تحصیل کرده خواهد بود.
سخنان مشاور امنیتی آمریکا در حالی مطرح می شوند که وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا اظهار کرد، واشنگتن 144 میلیون دالر کمک بشردوستانه به افغانستان می‌دهد، اما هنوز جزئیاتی در مورد ارسال این کمک به افغانستان مطرح نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала