فرمت مشاوره مسکو در مورد افغانستان

© Sputnik / Sergey Guneev فرمت مشاوره مسکو در مورد افغانستان
 فرمت مشاوره مسکو در مورد افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.11.2021
عضو شوید
دبیر شورای امنیت روسیه در نشستی در دهلی نو گفت که فرمت مشاوره مسکو در مورد افغانستان دارای پتانسیل قابل توجهی است.
به گزارش اسپوتنیک، نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه در نشستی در دهلی نو گفت که فرمت مشاوره مسکو در مورد افغانستان دارای پتانسیل قابل توجهی است.
 تاکید روسیه و چین به نتایج نشست فرمت مسکو در خصوص افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2021
تاکید روسیه و چین به نتایج نشست "فرمت مسکو" در خصوص افغانستان
امروز هند میزبان گفتگوی دهلی در مورد امنیت منطقه ای در افغانستان با حضور مشاوران امنیت ملی است. در این نشست نمایندگانی از کشورهای هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان حضور دارند.
دبیر شورای امنیت روسیه گفت که ما معتقدیم که سازوکار فرمت مشاوره مسکو در مورد افغانستان پتانسیل قابل توجه خود را حفظ کند، که این امکان را فراهم می کند تا تلاش ها برای پیشبرد حل و فصل افغانستان با در نظر داشت شرایط سیاسی جدید در این کشور هماهنگگردد.
وی گفت که مایلم با خرسندی متذکر شوم که هیأت های همه کشورهای حاضر امروز در 20 اکتوبر در سومین نشست فرمت مشوره های مسکو در مورد افغانستان شرکت کردند که به دلیل حضور گسترده طرف های ذینفع اثربخشی آن را تایید کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در مسکو اساس خوبی برای تعیین مواضع کشورهای ما در زمینه توسعه گفت‌وگو با طالبان و همچنین هماهنگی عملی تلاش‌های همه کشورهای ذی‌نفع در منطقه گذاشته شد.
پیش از این روز چهارشنبه 20 اکتوبر، سومین نشست «فرمت مسکو» پیرامون افغانستان با مشارکت نمایندگان خاص و مسؤولان ارشد روسیه، چین، پاکستان، ایران، هند، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و هیئت عالی‌رتبه از افغانستان برگزار شده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала