طالبان دکان‌های مارکیت شهرداری پروان را مهرولاک کرده‌اند

طالبان دکان‌های مارکیت شهرداری پروان را مهرولاک کرده‌اند
طالبان دکان‌های مارکیت شهرداری پروان را مهرولاک کرده‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.11.2021
عضو شوید
اقدام شهرداری چاریکار مبنی بر بسته کردن برخی از دکان‌ها در مرکز پروان منجر به اعتراضات دکان‌داران در آن ولایت شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ‌8 صبح، شهرداری چاریکار روز چهارشنبه، نوزدهم عقرب به دلیل پرداخت نشدن کرایه دکان‌های مارکیت شهرداری پروان، تصمیم گرفت که این دکان‌ها را مهرولاک کند.
دکانداران در پروان می‌گویند که پس از پرداخت نکردن سه تا چهار ماه کرایه دکان‌های‌شان به دلیل بلند بودن کرایه، شهرداری چاریکار دکان‌ها را به روی آنان بسته است.
آنان می‌گویند که قرار بود در نرخ کرایه دکان‌های‌شان کاهش به میان آید، اما حکومت محلی طالبان هنوز این مورد را عملی نکرده است.
عبدالنوید، یک تن از دکان‌داران مارکیت شهرداری چاریکار افزود: «برای دکان‌داران مارکیت شهرداری چند ماه پیش گفته شد که کرایه‌تان را پرداخت نکنید که کاهش به میان می‌آید و منتظر مکتوب باشید. حالا که چند ماه کرایه بالای ما باقی مانده، شهرداری آمده و دکان‌های ما را بسته کرده است. از یک سو تخفیف داده نشد و از طرف دیگر ما نمی‌توانیم کرایه چند ماه را  یک‌جا پرداخت کنیم».
امیرآغا اکبری، دیگر اعتراض‌کننده می‌گوید که پس از سقوط حکومت پیشین، در درآمد کسب‌و‌کار دکان‌داران کاهش به میان آمده و آنان نمی‌تواند که به قیمت گذشته، کرایه پرداخت کنند.
آنان از حکومت سرپرست طالبان می‌خواهند تا در مورد کرایه دکان‌های‌شان تجدید نظر کند.
سیدایمل نیکمل‌آغا، شهردار طالبان در چاریکار اما به روزنامه ۸صبح گفت که تا زمان پرداخت نشدن کرایه از سوی دکان‌داران، دکان‌ها هم‌چنان مهرولاک می‌ماند.
به گفته او، به دلیل پرداخت نشدن این کرایه، در عواید شهرداری کاهش آمده و دکان‌داران با وجود چندین بار تقاضا، هنوز پول‌شان را پرداخت نکرده‌اند.
 شهردار پروان تصریح می‌کند که آنان بر بنیاد پالیسی حکومت سرپرست طالبان از دکانداران کرایه می‌گیرند و تاکنون کدام مکتوب رسمی برای کاهش کرایه دکان‌های قراردادی دریافت نکرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала