عنقریب یکی از بزرگترین شهرهای جهان غرق آب می شد

© www.wikipedia.orgجاکارتا
جاکارتا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.11.2021
عضو شوید
پایتخت اندونزیا به زودی به دلیل گرم شدن زمین زیر آب خواهد رفت.
به گزارش اسپوتنیک، Phys.org خبر داده است که پایتخت اندونیزیا و بزرگترین کلان شهر آن، جاکارتا، ممکن است تا سال 2050 به زیر آب بروند.
به گفته کارشناسان، در صورت عدم اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش اثرات گرمایش زمین، حداقل 25 فیصد از شهر تا اواسط قرن زیر آب خواهد رفت.
رئیس‌جمهور اندونیزیا رسماً غرق شدن زیردریایی «نانگالا 402» را تایید کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.04.2021
رئیس‌جمهور اندونیزیا رسماً غرق شدن زیردریایی «نانگالا 402» را تایید کرد
افزایش دما باعث ذوب شدن سه منطقه یخبندان کره زمین می شود: قطب جنوب، گرینلند و هیمالیا. این امر به تدریج سطح بحرهای جهان را بالا می برد و مناطق ساحلی زمین را به خطر می اندازد. طوفان ها و جزر و مدهای شدید ناشی از تغییرات آب و هوائی و همچنین باران های شدید، وضعیت را تشدید می کند.
تحقیقات اخیر دانشگاه IPB نشان داد که بین سال‌های 2019 تا 2020، بخش‌های مختلف جاکارتا بین 1.8 تا 10.7 سانتی‌متر در معرض خطر سیل قرار داشتند. یکی از دلایل این پدیده استفاده گسترده ساکنان شهر از آب های زیرزمینی است. این امر باعث ایجاد فضاهای خالی در زیر مراکز کشور می شود و باعث فرو نشست خاک می شود. در همان زمان، سطح بحر های جهان در حال رشد است: اکنون 13-20 سانتی متر از سال 1900 بالاتر است.
عواقب فاجعه بار ناشی از غرق شدن یک کشتی در اوقیانوس هند   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2021
عواقب فاجعه بار ناشی از غرق شدن یک کشتی در اوقیانوس هند+ویدیو
در این مقاله اشاره شده است که حتی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در ماه جولای به اندونیزیا توصیه کرد که پایتخت را ظرف ده سال به مکان دیگری منتقل کند، زیرا جاکارتا ممکن است به دلیل تغییرات آب و هوایی دچار سیل شود.
دانشمندان بارها و بارها به کاهش گرمایش زمین در زمین اشاره کرده اند. برای این کار، بیش از 190 کشور توافق نامه پاریس را امضا کرده اند که دمای کره زمین را بین یک و نیم تا دو درجه حفظ می کند. بر اساس این طرح، دولت ها باید اقداماتی را برای سازگاری با تغییرات آب و هوایی، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و روی آوردن به منابع انرژی تجدید پذیر انجام دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала